آدرس مطب دکتر شاهین گوهر تلفن مطب دکتر آناهیتا شاهین گوهر
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوانسازی پوست / هایفوتراپی روشی موثر در لیفت صورت و رفع افتادگی پوست

هایفوتراپی روشی موثر در لیفت صورت و رفع افتادگی پوست

افزایش سن و بروز علایم پیری مانند چین و چروک و افتادگی پوست از طبیعی‌ ترین حالت در روند افزایش سن محسوب می‌ شود. کلاژن یکی از مهمترین پروتئینهای سازنده پوست است که در شادابی و سلامت پوست نقش مهمی دارد. اگر در ساختار کلاژن به هر دلیلی آسیب وارد شود یا در اثر روند افزایش سن کلاژن سازی کم شود، ظاهر پوست تغییر می‌ کند و زیبا دوستان باید از روش‌هایی برای افزایش کلاژن سازی در پوست استفاده کنند. هرچه مقدار کلاژن در بافت بیشتر باشد، بافت سفت‌ تر و سالم تر و جوان تر است. امروزه انواع روشهای غیرتهاجمی از جمله هایفوتراپی در دنیا وجود دارد که برای رفع شلی و افتادگی و جوانسازی پوست صورت استفاده می‌شود.
هایفو از انرژِی فراصوت متمرکز برای هدف قرار دادن لایه‌های عمیق پوست استفاده می‌ کند. انرژی اولتراسوند باعث گرم شدن لایه‌ های پوست می‌ شود. زمانی که سلول‌ های ناحیه مورد نظر به درجه حرارت خاصی برسند، آسیب سلولی اتفاق می‌افتد. این آسیب سلولی خطری نداشته و در واقع سلول‌ ها را تحریک به کلاژن ‌سازی می‌کند. کلاژن پروتئینی است، که ساختار پوست را حفظ کرده و وجود آن باعث جوانسازی می‌شود.
انرژی اولتراسوند با تولید کلاژن باعث می‌ شود، پوست سفت ‌تر و محکم ‌تر شود. این فرکانس روی بافت خاصی در لایه‌ های زیرین پوست تاثیر می‌ گذارد و هیچ آسیبی به لایه‌ های فوقانی پوست نمی‌زند.

آنچه در این مطلب میخوانید

علل افتادگی پوست

اگر تجربه کاهش وزن دارید احتمالاً می‌دانید که افتادگی پوست یکی از عوارض رایج کاهش وزن است. البته علت‌ های دیگری نیز برای افتادگی و شل شدن پوست وجود دارد. شل شدن پوست (چه در صورت و چه در بدن) اغلب با از بین رفتن چربی مرتبط است.

افزایش سن باعث ضعیف شدن رشته‌ های کلاژن و الاستین در پوست می‌ شود که همین عامل موجب شل شدگی پوست می‌شود.

میزانی از شل شدن پوست پس از بارداری امری رایج است. در بارداری‌ های چند قلو مانند دو قلو یا سه قلو ممکن است افتادگی پوست بیشتری در اطراف شکم مشاهده شود. سن مادر نیز می‌تواند در میزان افتادگی و شل شدن پوست موثر باشد.

افرادی که زیاد در معرض آفتاب قرار می‌گیرند و از ضدآفتاب استفاده نمی‌کنند باید قبل از افزایش سن و رسیدن به میان‌ سالی منتظر شلی و افتادگی پوست باشند.
از دیگر عوامل تاثیر گذار در افتادگی پوست می توان از سیگار کشیدن ، ژنتیک فرد و عوامل محیطی مانند کارکردن در شرایط یا محیط های خاص نام برد.

انواع دستگاههای هایفوتراپی

وقی در اینترنت درباره کارایی و کاربرد این دستگاه‌ ها جستجو می‌کنید با انواع بسیار متنوعی از دستگاه‌ های مخصوص هایفو مواجه می‌شوید که ادعا می‌شوند برای اعمال زیبایی گوناگون و حتی لاغری کارایی دارند. اما بهتر است اطلاعات کلی درباره انواع باکیفیت موجود در ایران داشته باشید:

این دستگاه را به جرات می‌توان بهترین دستگاه هایفوتراپی جهان دانست. این دستگاه ساخت آمریکا است و در ایران به صورت بسیار محدود وجود دارد. البته کپی چینی این دستگاه در ایران بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد که کارایی دستگاه اورجینال را ندارد. به دلیل گران بودن این دستگاه و نیز مواد مورد استفاده در پروسه درمان و نیز به دلیل تحریم، احتمال بسیار کمی وجود دارد که دستگاه ادعا شده از این نوع باشد.

این دستگاه‌ ها یکی از مرغوب ‌ترین و کاراترین دستگاه‌های هایفو موجود در ایران هستند که برای اعمال زیبایی و به عنوان دستگاه هایفوتراپی صورت، کاربرد و کارایی بسیار خوبی دارند. این دستگاه به صورت اورجینال، ساخت شرکت هیرونیک در کشور کره جنوبی است. این دستگاه چهار کارتریج مختلف داشته و به این وسیله به خوبی می‌تواند سطوح گوناگون پوست را تحت تاثیر قرار دهد. به علاوه به علت داشتن سرعت شات بالاتر، سرعت درمان را نیز بالاتر برده است. البته نوع چینی این دستگاه نیز در ایران به صورت گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد که مشخصا از دستگاه کره‌ای کارایی کمتری دارد.

این دستگاه باکیفیت ساخت شرکت کلاسیس کره جنوبی است. این دستگاه نیز جزو بهترین دستگاه هایفوتراپی موجود در ایران به شمار می‌ رود. از این دستگاه هم برای زیبایی صورت و هم برای لاغری موضعی، به صورت گسترده استفاده می‌شود. بهترین کارکرد این دستگاه زمانی بروز می‌کند که بیمار هم برای لاغری و هم برای زیبایی پوست از آن بهره ببرد. با استفاده از بازه‌های گوناگون، از این دستگاه می‌توان هم برای لاغری صورت و هم برای لاغری بدن از آن بهره جست. طراحی ظریف کارتریج این دستگاه باعث شده تا اپراتور و یا پزشک، به خوبی بتواند از آن برای تمامی نقاط بدن حتی نواحی حساس استفاده کند.این دستگاه را شاید بتوان باکیفیت‌ ترین و بهترین دستگاه هایفو ایران برای لاغری دانست. البته میزان لاغری با استفاده از این دستگاه به اندازه روش‌ های تهاجمی دیگر نیست اما کارایی خوبی دارد.

این دستگاه‌ ها نیز یکی از پرکاربردترین دستگاه‌ های هایفو در ایران محسوب می‌ شوند که فروش و استفاده بالایی دارند. این دستگاه ساخت کشور چین بوده و با روش مهندسی معکوس ساخته شده است. در مورد کیفیت و کارایی این دستگاه‌ ها ، گمانه‌ زنی‌ های فراوانی وجود دارد. برخی می‌گویند که کارایی این دستگاه‌ها نیز تفاوت معنی‌داری با مدل‌های کره‌ای ندارد و برخی دیگر اعتقاد دارند که استفاده از دیگر دستگاه‌ های اورجینال ، برای هایفو صورت ، بهتر عمل می‌ کنند. درباره ساختار دستگاه هایفو به طور کلی باید گفت تکنولوژی ساخت آن‌ها و تولید امواج، چندان پیچیده نیست و دستگاه اولترا نیز کارایی خود را تا حد زیادی ثابت کرده است. به دلیل قیمت پایین‌تر این مدل دستگاه‌های هایفو، هزینه هر جلسه درمان برای بیمار کمتر از دستگاه‌ های دیگر است و مشتریان زیادی در ایران دارد.

این مدل از دستگاه تولید ایران بوده و ساخت شرکت «لیزر نیک» است. با استقبال از این روش درمانی زیبایی در ایران، در سال‌ هایی اخیر شرکت‌ های تجهیزات پزشکی ایرانی نیز به تولید این دستگاه‌ ها با استفاده از مهندسی معکوس نموده‌اند. این دستگاه یک کپی از دستگاه کره‌ای هایفو اولترافورمر محسوب می‌شود و کارایی قابل قبولی دارد.این مدل از دستگاه ایرانی، از سه کارتیج یک و نیم، سه میلی‌ متری و چهار و نیم میلیمتری برای رفع افتادگی صورت بهره می‌ برد. این دستگاه همچنین از فناوری Centerless برای کاهش درد و جلوگیری از سوختگی پوست، بهره می‌برد.

این دستگاه نیز یکی دیگر از دستگاه‌ های ساخت کشور چین است که به صورت اختصاصی برای استفاده در ایران طراحی و ساخته شده است. کارایی این دستگاه نیز در رده دستگاه چینی اولترا قرار می‌گیرد. این دستگاه ، سه نوع کارتریج برای صورت و دو نوع کارتریج برای بدن دارد. این دستگاه همچنین به دلیل داشتن هندپیس واژینال، به دستگاه دو بعدی نیز معروف شده است. قیمت دستگاه هایفوتراپی دلتا نیز پایین‌تر از بیشتر مدل‌ها است و این دستگاه یکی از دستگاه‌ های مقرون به صرفه در ایران نیز محسوب می‌شود.

این دستگاه‌ ها با توجه به اندازه کوچک‌ تر و نیز قیمت مناسب‌ تر به دستگاه‌ های هایفو خانگی معروف شده‌اند. مدل‌ های گوناگون این گونه از دستگاه، تولید هیچ کدام از برندهای تجهیزات پزشکی معروف و مطرح در سطح جهانی نیستند و کارایی آن‌ ها چندان مشخص نیست.

لیفت صورت و رفع افتادگی پوست با هایفوتراپی

روش انجام هایفوتراپی لیفت صورت

این کار ابتدا پزشک نواحی از صورت را که می‌ خواهد هایفوتراپی روی آن انجام دهد با ژل اولتراسوند پوشش می‌دهد. سپس با حرکت دادن دستگاه هندپیس روی این ناحیه، انرژی موجود در اولتراسوند را به نواحی زیرین پوست صورت می‌رساند و به این ترتیب موجب کلاژن سازی پوست صورت می‌ شود. پزشک متخصص با توجه به ضایعات پوستی و شدت آن‌ ها هندپیس را روی درجه‌ های مختلف تنظیم می‌ کند. در حین کار با هندپیس به دلیل بالا رفتن حرارت، احساس سوزش بسیاری در ناحیه صورت خواهید داشت. البته این سوزش یک امر کاملا طبیعی است.

لیفت کدام نقاط صورت با هایفو تراپی قابل انجام است؟

سن مناسب هایفوتراپی صورت

سنین 35 تا 50 سالگی بهترین و استانداردترین سن هایفوتراپی هستند. در این رده سنی، با استفاده از اشعه ایمن و کم‌ خطر فراصوت، می‌توان به تحریک کلاژن‌ سازی پوست کمک کرد. علاوه بر رفع مشکلات خفیف تا متوسط پوست، به پیشگیری از بروز بیماری‌های پوستی یا پیری پوست نیز جلوگیری کرد.

کاندیدای مناسب لیفت صورت با هایفوتراپی

هایفوتراپی برای افرادی مناسب است که هم خودش حس شل شدن پوست را دارد و هم در ظاهرش درجاتی از شلی پوست مشهود می باشد. پوست شل زیر گردن و زیر چانه و یا خطوط و چین و چروک بر روی قفسه سینه ، نشان می دهد که بیمار ممکن است کاندید این عمل باشد. به طور معمول، افراد با سن 30 سال و مسن‌ تر، دارای شلی خفیف تا متوسط پوست، کاندید می‌باشند. در عین حالی که هایفوتراپی جایگزین جراحی لیفت نیست ولی بسیاری از افراد مایل‌ اند مقداری لیفت صورت داشته باشند اما از لحاظ روحی، جسمی یا مالی برای جراحی آماده نیستند.

تعداد جلسات هایفوتراپی لیفت صورت

عوامل زیادی هستند که تعداد جلسات هایفوتراپی را تعیین می کنند. از مهم ترین معیارها برای تعیین تعداد جلسات هایفوتراپی، میزان آسیب دیدگی پوست و ضعفی که مراجعه کننده دارد می توان اشاره کرد. به طور کلی هر چه پوست صورت دچار افتادگی بیشتری باشد، فرد مراجعه کننده به تعداد جلسات هایفوتراپی بیشتری نیاز دارد اما به طور کلی، هر فردی در سال 3 بار مجاز به انجام روش هایفوتراپی است.

مراقبت های قبل از هایفوتراپی صورت

مراقبت های بعد از هایفوتراپی صورت

هزینه لیفت صورت با هایفوتراپی

هایفوتراپی هم همانند دیگر خدمات پزشکی زیبایی بستگی به ناحیه ی مورد نظر و نوع خدمت دارد همچنین تعداد جلسات مورد نیاز و کادر پزشکی که هایفوتراپی را انجام می دهند در تعیین قیمت تاثیر گذار است.

خدمات قابل ارائه درمطب دكتر آناهيتا شاهين گهر علاوه بر کاشت مو و کاشت ابرو و درمان انواع بیماری های پوست ، مو و ناخن کلیه خدمات زیبایی و جوانسازی پوست از جمله تزریق بوتاکس ، تزریق فیلر و چربی ، اندولیفت و خدمات دیگر که طبق استانداردهای به روز دنیا می باشد قابل ارائه است .


آدرس : اصفهان ، خانه اصفهان ، خیابان سپاه ، نبش کوچه سپاه ، مجتمع پارمیدا 8 ، طبقه اول
تلفن : 34416545

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

کاشت مو با روش میکروفیت، روش ها، مزایا و هزینهکاشت مو با روش میکروفیت، روش ها، مزایا و هزینه

روش کاشت مو میکرو اف آی تی در واقع، ایده توسعه ‌یافته از روش کلاسیک‌ تر FIT است. روش کاشت مو FIT به‌ تنهایی یکی از بهترین روش‌ های کاشت مو است ...

تاریخ انتشار : 1403-02-06

تزریق ژل گونه چیست عوارض و ماندگاری آنتزریق ژل گونه چیست عوارض و ماندگاری آن

تزریق ژل گونه برای فرم دهی به گونه و درمان افتادگی پوست بر اثر افزایش سن فاکتور مناسبی برای حجیم سازی پوست و زیبا سازی است . ...

تاریخ انتشار : 1403-02-02

تزریق بوتاکس دور چشم؛ هزینه، عوارض ، مزایا و مراقبت هاتزریق بوتاکس دور چشم؛ هزینه، عوارض ، مزایا و مراقبت ها

تزریق بوتاکس دور چشم از پر طرفدارترین روشها برای رفع چروک دور چشم است که باعث ریلکس شدن ماهیچه های اطراف چشم شده و خطوط اطراف چشم را از بین می برد. ...

تاریخ انتشار : 1403-01-24