آدرس مطب دکتر شاهین گوهر تلفن مطب دکتر آناهیتا شاهین گوهر
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جوانسازی پوست / مزونیدلینگ چیست و چه فواید و مزایایی دارد؟

مزونیدلینگ چیست و چه فواید و مزایایی دارد؟

مزونیدلینگ یک تکنیک پیشرفته برای جوانسازی پوست صورت، گردن و زیر چشم است که فواید چندین روش درمانی را در یک روش واحد خلاصه می کند. مزونیدلینگ به عنوان یکی از روش‌های امروزی بین فرآیندهای نیدلینگ(سوزن‌کاری) شناخته می‌شود که درست مانند میکرونیدلینگ با باعث افزایش سطح ساخت کلاژن و ترميم و جوانسازی پوست می‌شود. مزونیدلینگ از دو کلمه «مزو» که آغاز کلمه مزودرم است و « نیدلینگ» که به معنی سوزن زدن می‌باشد تشکیل شده است. مزونیدلینگ در واقع ترکیبی از دو شیوه مزوتراپی و میکرونیدلینگ است که در این شیوه کوکتل‌ های مزوتراپی به عمق لایه مزودم فرستاده شده و درمان را در این لایه انجام می‌دهند و در پایان، کیفیت، انعطاف‌ پذیری و کشسانی پوست را بیشتر می‌ کند.

مزونیدلینگ امکان دارد با دستگاه مزوگان و یا درماپن انجام شود که عمق نفوذ سوزن و تعداد سوراخ های ایجاد شده در واحد سطح تعریف می‌شود و کوکتل‌ های مزوتراپی به ‌طور مکانیزه به عمق موردنظر فرستاده می‌شوند. به دلیل ایجاد هزاران سوراخ میکروسکوپی در سطح پوست، جذب کرم‌ها و ویتامین‌ های موضعی افزایش‌ یافته و تأثیر پمادهای تجویزشده چند برابر افزایش می‌ یابد. این روش درمانی برای انواع تیپ‌های پوستی و افرادی که خواهان بهبود آکنه و اسکار و جوان‌ سازی پوست هستند مناسب می‌ باشد.

آنچه در این مطلب میخوانید

مزایای استفاده از مزونیدلینگ

روش درمان با مزونیدلینگ

در روش درمانی مزونیدلینگ که با بی‌ حسی موضعی پوست انجام می‌پذیرد، هم‌ زمان با نفوذ کوکتل‌ های مزوتراپی به درون لایه مزودرم توسط پانچ‌های بسیار کوچک که دستگاه در پوست ایجاد می‌کند، عمل کلاژن سازی، بسته شدن منافذ پوست، بهبود بافت‌ها و در نهایت بهبود ظاهری پوست حاصل خواهد شد.
مزونیدلینگ با استفاده از سیستم درمانی سوزنی دیجیتال انجام می‌شود. سیستم سوزنی دیجیتال از یک سری سوزن‌ های میکروسکوپی تشکیل شده که عمق نفوذ و مدت ورود سوزن‌ ها به بافت را کنترل می‌ کند. با بهره‌ گیری از این سیستم در حین درمان پزشک کانال‌های میکروسکوپی فراوانی را در ناحیه درم و اپیدرم پوست ایجاد می‌ کند که میکروپانچ نامیده می‌شوند. این میکرو پانچ‌ های بسیار کوچک باعث تحریک کلاژن سازی در پوست می‌شوند و نتیجه این عوامل جایگزینی کلاژن‌ها و الاستین‌هاست که دو بخش اصلی در جوانسازی و زیبایی پوست می‌باشند. تخمین‌ زده می‌ شود که در این روش، ساختار کلاژنی پوست تحت درمان ، در طول چهار تا هفت روز (پس از درمان) به طور نسبی جایگزین خواهد شد.

جوانسازی پوست با مزونیدلینگ

رعایت نکات بعد از انجام مزونیدلینگ

تعداد جلسات درمانی با مزونیدلینگ

زمان صرف شده برای هر جلسه مزونیدلینگ بسته به وسعت و روش درمان بین 15 تا45 دقیقه طول می کشد. فواصل بین جلسات نیز هر 4 تا 6 هفته است که این زمان برای فرصت دادن به پوست جهت ترمیم و باز سازی مجدد می باشد. تعداد جلسات نیز برای جوانسازی پوست و تحریک کلاژن معمولا 3 جلسه است و تعداد جلسات مزونیدلینگ برای درمان اسکار بین 3 تا 6 جلسه می باشد..
به طور کلی تعیین تعداد جلسات بر اساس پاسخ به درمان و شدت ضایعه اولیه و با توجه به وضعیت پوست، نوع مشکلات پوستی و سن بیمار توسط پزشک متخصص مشخص می‌شود.

محلول های مورد استفاده در مزونیدلینگ

1- ویتامین B، A و C و E

باعث تحریک عملکردهای حیاتی سلول‌ ها می‌شوند.

2- اسید آمینه

نقش مهمی در ساخت پروتئین‌ ها (الاستین ، کلاژن پوست و غیره) دارد.

3- ماده معدنی

کمبودهای پوستی را جایگزین می‌ کند.

4- کوآنزیم

واکنش‌های بیوشیمیایی موجود در بافت‌ ها را تسریع می‌ کند.

5- اسید نوکلئیک

ارتباط سلولی را فعال می‌ کند.

6- آنتی اکسیدان

ترکیب رادیکال‌ های آزاد را کاهش می‌ دهد.

بعد از چه مدت نتایج مزونیدلینگ قابل مشاهده است؟

برای تکمیل درمان مزونیدلینگ پوست حداقل 6 ماه زمان نیاز است. نتایج بعد از هر جلسه پس از رفع شدن التهاب پوست تا حد زیادی قابل مشاهده می باشد. تقریباً چهار روز بعد از مزونیدلینگ، پوست زبر و پوسته پوسته می شود. شش روز بعد، پوست صاف ، درخشان و نسبت به قبل از درمان به طرز چشمگیری بهبود می یابد. این مزایا در هفته ‌های بعد همچنان افزایش پیدا می کنند.

ماندگاری مزونیدلینگ

پوست هر فردی نسبت به آسیب ها و زخم ها ، به شکل متفاوتی واکنش نشان می دهد؛ اما هر چقدر آسیب پوستی کمتر باشد و یا سبک زندگی و تغذیه شما بهتر باشد به ماندگاری بیشتر درمان با میکرونیدلینگ کمک می کند. به طور کل بدانید که نتایج حاصل از میکرونیدلینگ دائمی نیست، متخصصین برای دوام و ماندگاری این اثرات ، توصیه می کنند که هر سه ماه، این پروسه و درمان را تکرار کنید.

عوارض مزونیدلینگ

مزونیدلینگ اگر در شرایط بهداشتی و به دست فرد متخصص انجام شود، عوارضی ندارد. از عوارض رایج و موقت بعد از انجام آن می‌شود به التهاب و سوزش و قرمزی، تیرگی و پوسته پوسته شدن، و ایجاد زخم‌های ریز اشاره کرد که بعد از یک هفته تا ده روز برطرف می‌شوند.

خدمات قابل ارائه درمطب دكتر آناهيتا شاهين گهر علاوه بر کاشت مو و کاشت ابرو و درمان انواع بیماری های پوست ، مو و ناخن کلیه خدمات زیبایی و جوانسازی پوست از جمله تزریق بوتاکس ، تزریق فیلر و چربی ، اندولیفت و خدمات دیگر که طبق استانداردهای به روز دنیا می باشد قابل ارائه است .


آدرس : اصفهان ، خانه اصفهان ، خیابان سپاه ، نبش کوچه سپاه ، مجتمع پارمیدا 8 ، طبقه اول
تلفن : 34416545

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

کاشت مو با روش میکروفیت، روش ها، مزایا و هزینهکاشت مو با روش میکروفیت، روش ها، مزایا و هزینه

روش کاشت مو میکرو اف آی تی در واقع، ایده توسعه ‌یافته از روش کلاسیک‌ تر FIT است. روش کاشت مو FIT به‌ تنهایی یکی از بهترین روش‌ های کاشت مو است ...

تاریخ انتشار : 1403-02-06

تزریق ژل گونه چیست عوارض و ماندگاری آنتزریق ژل گونه چیست عوارض و ماندگاری آن

تزریق ژل گونه برای فرم دهی به گونه و درمان افتادگی پوست بر اثر افزایش سن فاکتور مناسبی برای حجیم سازی پوست و زیبا سازی است . ...

تاریخ انتشار : 1403-02-02

تزریق بوتاکس دور چشم؛ هزینه، عوارض ، مزایا و مراقبت هاتزریق بوتاکس دور چشم؛ هزینه، عوارض ، مزایا و مراقبت ها

تزریق بوتاکس دور چشم از پر طرفدارترین روشها برای رفع چروک دور چشم است که باعث ریلکس شدن ماهیچه های اطراف چشم شده و خطوط اطراف چشم را از بین می برد. ...

تاریخ انتشار : 1403-01-24