آدرس مطب دکتر شاهین گوهر تلفن مطب دکتر آناهیتا شاهین گوهر
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق ژل و فیلر / همه چیز درباره تزریق ژل

همه چیز درباره تزریق ژل

آنچه در این مطلب میخوانید

اقدامات بسیاری در علم پزشکی وجود دارد که به زیبایی صورت و چهره کمک می‌ کنند. با توجه به پیشرفت چشمگیری که دانش پزشکی در عصر حاضر دارد روش‌ های بسیاری به دنیا معرفی شده است. از جمله مهم‌ ترین و معروف‌ ترین اقدامات زیبایی دنیا که محبوبیت بسیار زیادی در دنیا دارند ، تزریق ژل یا فیلر به صورت می‌ باشد. ژل و فیلر به نوعی پر کننده های پوستی هستند که دارای ترکیبات مختلفی هستند و در زیر پوست تزریق می شوند. فیلرها از جنس های مختلفی ساخته شده اند و فرمول های مختلف آنها موجب خواص مختلف آنها می شوند. فیلرها یکی از امن ترین و سریع ترین روش ها برای جوانسازی پوست محسوب می شوند و می توانند ظاهر جذابی برای شما به وجود بیاورند و همچنین سن ظاهری شما را کاهش دهند. انتقال این مواد به بخش های مختلف پوست باعث افزایش حجم این ناحیه می شود و اثرات بالا رفتن سن را کاهش می دهد.

کاربرد تزریق ژل یا فیلر

از کاربردهای تزریق ژل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مزایای تزریق ژل یا فیلر

انواع ژل یا فیلر

فیلرها از نظر عملکرد، به دو نوع محرک و حجم‌دهنده و بر اساس نوع ماده تشکیل‌ دهنده آنها به دسته‌های زیر تقسیم می‌شوند:

نحوه تزریق ژل یا فیلر

در این روش ابتدا پزشک معاینه های لازم را انجام میدهد و قسمتی از صورت که به تزریق ژل نیاز دارد مشخص می کند. پس از انتخاب محل مورد نظر، پزشک با یک کرم موضعی قسمت هایی را که می خواهد تزریق کند بی حس می کند و پس از بی حسی قیمت های مشخص شده، پزشک ژل را به آرامی در زیر پوست تزریق خواهد کرد.

همه چیز درباره تزریق ژل

مراقبت های پس از تزریق ژل یا فیلر

مدت زمان تزریق ژل

این روش زیبایی به صورت سرپایی انجام می شود. اغلب در نیم ساعت انجام می شود؛ اما در بعضی موارد تا 1 ساعت هم به طول می انجامد.

ژل چند روزه اثر می‌ کند؟

معمولاً نتایج حاصل از تزریق ژل‌ ها بلا فاصله قابل‌ مشاهده است؛ اما با گذشت 2 تا 4 روز تورم و کبودی احتمالی از بین رفته و نتیجه بهتر دیده می‌شود. تزریق ژل به کلاژن‌ سازی در پوست کمک می‌ کند. کلاژن‌ سازی بلافاصله انجام نمی‌ شود و تا چند ماه فرایند آن ادامه دارد.

آیا از بین‌ بردن ژل ممکن است؟

برخی از ژل‌ ها را می‌ توان با استفاده از آنزیمی به نام هیالورونیداز از بین برد. ژل‌ هایی که حاوی اسید هیالورونیک هستند، با تزریق این آنزیم حل شده و از بین می‌ روند. در صورت بروز مشکلات زیر می‌ت وان این آنزیم را تزریق کرد:

در مورد سایر ژل‌ هایی که حاوی اسید هیالورونیک نیستند، گاهی تزریق استروئید برای از بین ‌بردن آنها مؤثر است ؛ اما بهترین راه جذب ژل‌ ها توسط بدن است. در مواقع نادر ممکن است ژل با استفاده از جراحی خارج شود.

افراد نامناسب یا ممنوع از تزریق ژل

ماندگاری فیلر صورت

از آنجایی که شرایط متفاوتی برای هر فرد وجود دارد نمی توان زمان خاص و معینی را برای ماندگاری نتایج حاصل از تزریق کردن ژل بیان کرد. اما با این وجود در اکثر موارد بین 6 تا 12 ماه ماندگاری دارد. این درحالی است که ژل هایی با ماندگاری بالاتر نیز در بازار وجود دارد.

عوارض فیلر صورت

هرچند تزریق ژل یک روش کاملاً غیر تهاجمی است و دوره نقاهت کوتاهی دارد؛ اما توصیه می‌شود که این کار را حتماً در یک کلینیک معتبر انجام دهید و مطمئن شوید فردی که تزریق را انجام می‌دهد، از تجربه و مهارت خوبی برخوردار است. در این صورت عوارض احتمالی این روش به حداقل خواهند رسید. از مهم‌ترین این عوارض می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

هزینه تزریق ژل

قیمت تزریق ژل با توجه به عوامل مختلف می تواند متفاوت باشد. برخی از تأثیرگذار ترین عوامل بر هزینه عبارت است از:

اگر می خواهید از تفاوت ژل های دائمی و موقت آگاه شوید؛ روی لینک کلیک کنید.


آدرس : اصفهان ، خانه اصفهان ، خیابان سپاه ، نبش کوچه سپاه ، مجتمع پارمیدا 8 ، طبقه اول
تلفن : 34416545

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

کاشت مو با روش میکروفیت، روش ها، مزایا و هزینهکاشت مو با روش میکروفیت، روش ها، مزایا و هزینه

روش کاشت مو میکرو اف آی تی در واقع، ایده توسعه ‌یافته از روش کلاسیک‌ تر FIT است. روش کاشت مو FIT به‌ تنهایی یکی از بهترین روش‌ های کاشت مو است ...

تاریخ انتشار : 1403-02-06

تزریق ژل گونه چیست عوارض و ماندگاری آنتزریق ژل گونه چیست عوارض و ماندگاری آن

تزریق ژل گونه برای فرم دهی به گونه و درمان افتادگی پوست بر اثر افزایش سن فاکتور مناسبی برای حجیم سازی پوست و زیبا سازی است . ...

تاریخ انتشار : 1403-02-02

تزریق بوتاکس دور چشم؛ هزینه، عوارض ، مزایا و مراقبت هاتزریق بوتاکس دور چشم؛ هزینه، عوارض ، مزایا و مراقبت ها

تزریق بوتاکس دور چشم از پر طرفدارترین روشها برای رفع چروک دور چشم است که باعث ریلکس شدن ماهیچه های اطراف چشم شده و خطوط اطراف چشم را از بین می برد. ...

تاریخ انتشار : 1403-01-24