آدرس مطب دکتر شاهین گوهر تلفن مطب دکتر آناهیتا شاهین گوهر
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق ژل و فیلر / فیلر چیست و انواع فیلرها کدامند؟

فیلر چیست و انواع فیلرها کدامند؟

آنچه در این مطلب میخوانید

امروزه جهت جوانسازی پوست، گزینه های درمانی متعددی وجود دارد و برای این منظور محصولات بی شماری در بازار موجود است. تزریق ژل یا فیلر از روش های حجم دهی است که با هدف جوانسازی و رفع چین و چروک استفاده می شود. فیلرها را پرکننده های پوستی می نامند و برای رفع عیوب پوست و زیبایی لب، چانه، گونه، زیر چشم و سایر نواحی به صورت موضعی زیر پوست تزریق می شوند. فیلر یا پر کننده ها مشتقات تزریقی هستند که می توانند چربی بدن خود فرد یا ژل های موجود در بازار باشند که البته به باور عموم، فیلر همان ژل های آماده تزریق موجود در بازار تصور میشود. فیلرها یا چربی هایی هستند که از بدن انسان خارج شده و به ناحیه ای که باید حجم آن افزایش یابد تزریق می شود یا اینکه می توان آن را توسط پزشک تهیه و به سادگی تزریق کرد. از محبوب ترین ژل های تزریقی می توان به هیالورونیک اسید اشاره کرد. ژل هیالورونیک فضای بین کلاژن و الاستین پوست را با آب پر می کند و با نگهداری مایع در زیر پوست موجب حجیم سازی پوست خواهد شد در نتیجه پوست زیباتر و بدون چروک به نظر خواهد رسید.

کاربردهای تزریق ژل یا فیلر

مزایای تزریق ژل یا فیلر

انواع فیلر

نحوه تزریق ژل یا فیلر

در مواردی که فرد متقاضی نسبت به درد حساسیت دارد می‌توان از بی‌حس‌کننده‌های موضعی استفاده کرد. پس از این کار، ناحیه تزریق مشخص شده و با استفاده از سوزن‌های بسیار ظریف و نازک، ژل یا فیلر به زیر پوست تزریق می‌شود. پس از تزریق، پزشک باید ناحیه را ماساژ دهد تا ژل‌ها به خوبی در آن پخش شوند، همچنین این ماساژ به ایجاد تقارن بهتر هم کمک خواهد کرد.

مراقبت های قبل از تزریق فیلر

مراقبتهای بعد از تزریق فیلر

موارد منع تزریق فیلر

ماندگاری فیلر

ماندگاری فیلر تزریق شده به چند عامل بستگی دارد. محصول و برندی که استفاده می‌شود و کیفیت آن بر ماندگاری تأثیر گذار است. از طرف دیگر ویژگی‌های فردی هم می‌تواند ماندگاری تزریق را تغییر دهد؛ اما به طور کلی دوام تزریق‌ها زیاد نیست و معمولاً بین 6 تا 18 ماه است.

عوارض جانبی فیلر

فیلرهای پوستی نسبت به بوتاکس احتمال خطرات و عوارض جانبی بیشتری دارند. با این حال عوارض جانبی شدید، نادر است. عوارض جانبی خفیف تا متوسط معمولاً طی دو هفته از بین می‌روند. برخی از عوارض جانبی عبارتند از:

هزینه تزریق ژل یا فیلر

هزینه‌ی تزریق ژل به عوامل گوناگونی بستگی خواهد داشت. هزینه‌ی تقریبی تزریق ژل به میزان تخصص و مهارت پزشک، نوع متد مورد استفاده برای تزریق، زمان و لوازم و مهارت مورد استفاده برای تزریق و همچنین موقعیت مکانی مطب یا کلینیک زیبایی بستگی خواهد داشت.


آدرس : اصفهان ، خانه اصفهان ، خیابان سپاه ، نبش کوچه سپاه ، مجتمع پارمیدا 8 ، طبقه اول
تلفن : 34416545

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

کاشت مو با روش میکروفیت، روش ها، مزایا و هزینهکاشت مو با روش میکروفیت، روش ها، مزایا و هزینه

روش کاشت مو میکرو اف آی تی در واقع، ایده توسعه ‌یافته از روش کلاسیک‌ تر FIT است. روش کاشت مو FIT به‌ تنهایی یکی از بهترین روش‌ های کاشت مو است ...

تاریخ انتشار : 1403-02-06

تزریق ژل گونه چیست عوارض و ماندگاری آنتزریق ژل گونه چیست عوارض و ماندگاری آن

تزریق ژل گونه برای فرم دهی به گونه و درمان افتادگی پوست بر اثر افزایش سن فاکتور مناسبی برای حجیم سازی پوست و زیبا سازی است . ...

تاریخ انتشار : 1403-02-02

تزریق بوتاکس دور چشم؛ هزینه، عوارض ، مزایا و مراقبت هاتزریق بوتاکس دور چشم؛ هزینه، عوارض ، مزایا و مراقبت ها

تزریق بوتاکس دور چشم از پر طرفدارترین روشها برای رفع چروک دور چشم است که باعث ریلکس شدن ماهیچه های اطراف چشم شده و خطوط اطراف چشم را از بین می برد. ...

تاریخ انتشار : 1403-01-24