آدرس مطب دکتر شاهین گوهر تلفن مطب دکتر آناهیتا شاهین گوهر
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / لیفت صورت / لیزر اندولیفت جدیدترین و بهترین روش جوانسازی پوست

لیزر اندولیفت جدیدترین و بهترین روش جوانسازی پوست

آنچه در این مطلب میخوانید

تکنولوژی لیزر، طیف گسترده‌ ای از ابزار را برای جوانسازی صورت ارائه می‌دهد. امروزه انواعی از روش های جوانسازی و بهبود پوست، از جمله اندولیفت می توانند برطرف کننده این خواسته باشند. اندولیفت، روشی نوین به منظور تحریک بافت‌ های عمقی جهت ساخت کلاژن‌ های جدید به منظور کاهش افتادگی پوست و سفت‌ سازی آن می‌ باشد. در این پروسیجر، فیبری بسیار نازک (بدون نیاز به سوراخ کردن آن) وارد پوست می‌ شود. سپس در حد فاصل درم عمقی و بافت چربی قرار داده می‌ شود و لیزر دایود از طریق فیبر دیگری به این فیبر متصل می‌ گردد، با جابه جا کردن فیبر در این ناحیه، انرژی لیزر دایود در طیف مادون قرمز تابانده می شود. این روش برخلاف جراحی لیفتینگ، بدون بیهوشی و بستری شدن انجام می شود و هیچ گونه جای بخیه و اسکار باقی نمی گذارد.

کاربرد اندولیفت

لیزر با سرعت بسیار زیادی چربی‌سوزی موضعی یا همان لیپولیز را تحریک می‌کند. شل شدگی، چین و چروک و افتادگی پوست می‌تواند ناشی از تجمع اندک چربی‌ها در زیر پوست باشد.
این روش می‌تواند افتادگی‌های کم تا ملایم پوست در ناحیه‌ی گردن، صورت و بازوها را درمان کند.
لیزر با ایجاد شرایط خاصی در لایه‌ی میانی پوست، باعث القای تولید و بازآرایی کلاژن‌های پوست می‌شود. رشته‌های پروتئینی کلاژن مسئول ایجاد قوام و استحکام بافت‌های بدن از جمله پوست هستند.
سلول‌های پوستی در بستره‌ای به نام ماتریکس خارج سلولی قرار گرفته‌اند که حاوی پروتئین‌ها است و فعالیت ‌های خاصی را انجام می‌دهد. اندولیفت باعث تحریک و فعال شدن واکنش‌های سوخت و سازی در ماتریکس خارج سلولی می‌شود که وضعیت زیبایی و شادابی پوست را بهبود می‌بخشد.
در اثر برخورد امواج لیزر با بافت‌های بدن، انرژی نوری به انرژی گرمایی تبدیل می‌شود. با گرم شدن بافت، بدن تلاش می‌کند تا دمای بافت را کاهش بدهد که این کار را با رگ‌زایی و افزایش خونرسانی انجام می‌دهد. به این ترتیب غذارسانی به پوست بهتر شده و ترمیم پوستی اتفاق می‌افتد.
تحریک چربی‌سوزی و همچنین بازآرایی عناصر بافتی در پوست، باعث کاهش حجم بافت چربی و بافت لنفاوی می‌شود. این دو از مهمترین عوامل افتادگی و شل شدن پوست هستند.
اندولیفت باعث هم تراز شدن یا کانتور و همچنین سفت شدن پوست می‌شود.

مزایای اندولیفت

روش انجام اندولیفت

اندولیفت با استفاده از ابزارهایی که ضخامت آنها به اندازه یک تار مو می باشد انجام می گردد. ناحیه مورد نظر برای انجام اندولیفت توسط پزشک آماده می‌شود. این آماده‌سازی شامل تمیز و استریل کردن پوست بیمار است. معمولاً در این روش از امواج با طول موج 1470 نانومتر برای جوانسازی و لیفت صورت استفاده می‌شود. پزشک با در نظر گرفتن ناحیه مورد نظر به وسیله منفذ ریزی که زیر پوست ایجاد می کند انرژی پرتو لیزری را به بافت های عمقی پوست می رساند.

آمادگی قبل از اندولیفت

مراقبت های پس از انجام اندولیفت

تعداد جلسات درمانی اندولیفت

این که به چند جلسه‌ی درمانی نیاز دارید، بستگی به شرایط پوست شما دارد. در مورد این موضوع بهتر است نظر پزشک متخصص را جویا شوید؛ ولی در بیشتر موارد یک جلسه‌ی درمانی کفایت می‌کند. اگر نتایج اندولیفت نیاز به بهبود داشته باشند، در طول یک سال آینده می‌توانید یک جلسه‌ی درمانی دیگر هم داشته باشید.

چه زمانی نتیجه اندولیفت قابل مشاهده خواهد بود؟

تنها 20 درصد از نتایج اندولیفت بلافاصله بعد از تزریق قابل مشاهده است و پس از طی چندین ماه نتایج نهایی مشخص خواهد شد. بهترین زمان برای مشاهده نتایج اندولیفت در ناحیه ی مداخله 6 ماه بعد از انجام آن است.

کاندیدای نامناسب اندولیفت

ماندگاری اندولیفت صورت

ماندگاری متد لیزر اندولیفت در مقایسه با سایر روش های جوانسازی پوست بسیار بیشتر است و حداقل این زمان چیزی بین 2 تا 3 سال می باشد که در برخی افراد این مدت طولانی تر نیز می باشد که این مدت بستگی به بافت پوست ، مهارت پزشک متخصص و … دارد.

هزینه اندولیفت

عوارض جانبی اندولیفت

استفاده از روش اندولیفت معمولاً دارای عوارض درمانی خاصی نیست. با انجام مراقبت‌های پس از اندولیفت می‌توان میزان عوارض احتمالی و نادر را به حداقل مقدار خود رساند. گاهی برخی افراد پس از ورود فیبر نوری نازک به زیر پوستشان دچار التهاب یا تورم اندکی در آن ناحیه می‌گردند. این مورد در کوتاه‌ مدت به‌ صورت کامل رفع می‌شود.


آدرس : اصفهان ، خانه اصفهان ، خیابان سپاه ، نبش کوچه سپاه ، مجتمع پارمیدا 8 ، طبقه اول
تلفن : 34416545

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

تزریق ژل گونه چیست عوارض و ماندگاری آنتزریق ژل گونه چیست عوارض و ماندگاری آن

تزریق ژل گونه برای فرم دهی به گونه و درمان افتادگی پوست بر اثر افزایش سن فاکتور مناسبی برای حجیم سازی پوست و زیبا سازی است . ...

تاریخ انتشار : 1403-02-02

تزریق بوتاکس دور چشم؛ هزینه، عوارض ، مزایا و مراقبت هاتزریق بوتاکس دور چشم؛ هزینه، عوارض ، مزایا و مراقبت ها

تزریق بوتاکس دور چشم از پر طرفدارترین روشها برای رفع چروک دور چشم است که باعث ریلکس شدن ماهیچه های اطراف چشم شده و خطوط اطراف چشم را از بین می برد. ...

تاریخ انتشار : 1403-01-24

میکرودرم ابریژن چیست کاربردها، عوارض و هزینهمیکرودرم ابریژن چیست کاربردها، عوارض و هزینه

میکرودرم ابریژن برداشت لایه‌ ی شاخی پوست را که شامل سلول‌ های مرده و آسیب دیده‌ است حذف کرده و باعث شفافیت و شادابی پوست می شود . ...

تاریخ انتشار : 1403-01-19