آدرس مطب دکتر شاهین گوهر تلفن مطب دکتر آناهیتا شاهین گوهر
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق ژل و مزوژل / درمان لک صورت با تزریق مزوژل؛ اثرات، ماندگاری و مراقبتها

درمان لک صورت با تزریق مزوژل؛ اثرات، ماندگاری و مراقبتها

مزوژل ضد لک یکی از جدیدترین و موثرترین روش‌های درمان فوری لک صورت، درمان ملاسما و رفع لکه‌های قهوه‌ای صورت به شمار می‌آید. این روش با تزریق ترکیبی از مواد مغذی و دارویی به لایه‌های عمیق پوست، به رفع لک‌های مقاوم و بازسازی پوست کمک می‌کند. مزوژل با تحریک تولید کلاژن و آبرسانی به پوست، به جوانسازی و بهبود بافت صورت نیز می‌پردازد. استفاده از مزوژل ضد لک برای افرادی که به دنبال درمان قطعی لک صورت و رفع سریع لکه‌های قهوه‌ای هستند، یک انتخاب عالی است. با مراقبت‌های پس از تزریق و استفاده از بهترین برندهای مزوژل، می‌توان نتایجی ماندگار و قابل توجه را مشاهده کرد.

آنچه در این مطلب میخوانید

مزوژل ضد لک چیست ؟

مزوژل ضد لک (Meso gel) یکی از روش‌های زیبایی پوست است که از آن برای کاهش و از بین بردن لکه‌های پوستی استفاده می‌شود. در مزوژل ضد لک از نوعی کوکتل (ترکیبی از چند ماده‌ی درمانی) استفاده می‌شود که مکمل‌ها و تقویت‌کننده‌های مختلفی مانند ویتامین‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها، اسید هیالورونیک و برخی ترکیبات روشن‌کننده را در خود دارد و پس از تزریق به بافت آسیب‌دیده‌ی پوست، منجربه تقویت سلول‌ها، رفع لک پوستی و روشن شدن پوست می‌شود. هدف اصلی مزوژل ضد لک، تغذیه و تحریک بازسازی سلول‌های پوست است و می‌تواند برای رفع انواع لکه‌های ناشی از افزایش سن، آفتاب سوختگی، تغییرات هورمونی، بارداری و برخی بیماری‌های پوستی موثر باشد. این روش در واقع بخشی از تکنیک‌های مزوتراپی پوست است که به طور ویژه و با استفاده از کوکتل‌های خاص، برای رفع تیرگی و لک‌های صورت به کار می‌رود.

فواید تزریق مزوژل ضد لک پوست

در تزریق مزوژل ضد لک، به دلیل اینکه می‌توان انواع مختلف کوکتل با ترکیبات ویژه‌ی هر فرد را استفاده کرد، مزایای متنوعی بر اساس وضعیت افراد قابل انتظار است، از جمله:

کدام برند مزوژل برای لک صورت بهتر است ؟

انواع مزوژل ضد لک از شرکت‌ها و برندهای گوناگون وجود دارند که هر کدام ترکیبات ویژه‌ی خود را دارند و برای نوع خاصی از مشکلات پوست به کار می‌روند. از میان انواع مزوژل صورت، برخی از آنها برای لک صورت نتایج بهتری دارند. معروف‌ترین و بهترین مزوژل ضدلک شامل موارد زیر هستند:

نحوه تزریق مزوژل برای درمان لک صورت

تزریق مزوژل یک روش کم تهاجم است که نیازی به بستری شدن نداشته و به صورت سرپایی انجام می‌شود. نحوه‌ی تزریق مزوژل شامل مراحل کلی زیر است:

  1. پاک کردن پوست: ابتدا صورت تمیز و ضدعفونی می‌شود تا از هرگونه آلودگی و باکتری پاک شده و احتمال ایجاد عفونت کمتر شود.
  2. اعمال بی‌حسی موضعی: تزریق مزوژل با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود و افراد حین تزریق بیدار هستند ولی دردی احساس نمی‌کنند. برای ایجاد بی‌حسی معمولاً از یک کرم بی‌حس کننده استفاده می‌شود.
  3. تزریق مزوژل: پزشک بر اساس نوع لک و موقعیت آن، نواحی مورد نظر برای تزریق را مشخص می‌کند و با استفاده از سوزن‌های بسیار ظریف، مقدار کمی از مزوژل را به زیر پوست آسیب‌دیده تزریق می‌کند. ممکن است چندین تزریق کوچک انجام شود تا مواد به‌طور یکنواخت در زیر پوست توزیع شوند.
  4. هر جلسه تزریق مزوژل معمولاً بین 30 تا 60 دقیقه طول می‌کشد. بعد از اتمام تزریق، پزشک توصیه‌هایی برای مراقبت پس از تزریق ارائه می‌دهد و بیمار می‌تواند به فعالیت‌های روزانه خود بازگردد.

مراقبت های پس از تزریق مزوژل ضد لک صورت

مراقبت‌های بعد از تزریق مزوژل در اثربخشی و ماندگاری تاثیرات آن بسیار ضروری هستند. به همین دلیل، لازم است تا نکات زیر را پس از تزریق مزوژل رعایت کنید:

میزان اثرات تزریق مزوژل در رفع لک صورت

اثربخشی مزوژل در رفع لک به عوامل مختلفی مثل نوع لک، ترکیبات مزوژل، تعداد جلسات درمان، تخصص و تجربه‌ پزشک و مراقبت‌های بعد از درمان بستگی دارد. مزوژل را شاید بتوان به عنوان سریع ترین راه از بین بردن لک قهوه ای صورت نام برد که می‌تواند لک‌ها را کمرنگ و رنگ پوست را یکدست کند و درمان قطعی لک صورت شما باشد؛ اما برای اینکه بیشترین میزان تاثیرگذاری از این روش درمانی را تجربه کنید لازم است تا با پزشک متخصص و کلینیک درمانی معتبر مشورت نمایید.

مدت زمان ماندگاری نتایج مزوژل ضد لک

قویترین داروی ضد لک صورت معمولا بین 6 تا 12 ماه ماندگاری دارند. این مدت‌زمان به عواملی مانند نوع و عمق لک، نوع پوست، سبک زندگی، رعایت مراقبت‌های بعد از درمان و تعداد جلسات درمان بستگی دارد.

عوراض تزریق مزوژل برای لک صورت

تزریق مزوژل ضد لک پوست در اصفهان اگر توسط پزشک متخصص انجام شود، روش بسیار ایمنی بوده و عوارض جدی و خطرناکی ندارد. شایع‌ترین عوارض تزریق مزوژل شامل موارد زیر هستند:

هزینه تزریق مزوژل ضد لک

هزینه درمان لک صورت با تزریق مزوژل در اصفهان به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این عوامل می‌توان به برند و نوع مزوژل، میزان لک و وسعت ناحیه تحت درمان، تعداد جلسات درمان و همچنین کلینیک و پزشک معالج اشاره کرد. همچنین، ارائه خدمات جانبی مانند مشاوره قبل از درمان و مراقبت‌های بعد از درمان نیز می‌تواند بر هزینه‌ها بیفزاید. بنابراین، برای اطلاع دقیق از هزینه تزریق مزوژل، بهتر است با کلینیک معتبر یا بهترین دکتر برای درمان لک صورت در اصفهان تماس گرفته و از هزینه‌ی نهایی درمان لک صورت خود مطلع شوید.

نتیجه گیری

تزریق مزوژل ضد لک پوست در اصفهان یکی از سریع‌ترین و موثرترین راهکارها برای درمان فوری لک صورت است. این روش غیرتهاجمی با کمترین عوارض جانبی، به رفع لک‌ها و بهبود ظاهر پوست کمک می‌کند. با انتخاب بهترین دکتر برای درمان لک صورت در اصفهان، می‌توانید به درمان قطعی لک صورت خود دست یافته و پوستی شاداب‌تر و زیباتر داشته باشید.


آدرس : اصفهان ، خانه اصفهان ، خیابان سپاه ، نبش کوچه سپاه ، مجتمع پارمیدا 8 ، طبقه اول
تلفن : 34416545درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

علل و علائم پسوریازیس ناخن؛ روشهای مراقبت و درمانعلل و علائم پسوریازیس ناخن؛ روشهای مراقبت و درمان

پسوریازیس ناخن یکی از بیماریهای التهابی شایع است که منجر به تغییر شکل، رنگ و شکنندگی ناخن ها، ایجاد فرورفتگی روی ناخن و جدا شدن ناخن می شود. ...

تاریخ انتشار : 1403-07-14

قارچ ناخن چیست؛ علل و نحوه درمان عفونت قارچی ناخنقارچ ناخن چیست؛ علل و نحوه درمان عفونت قارچی ناخن

درمان عفونت قارچی ناخن ممکن است شامل داروهای ضد قارچ موضعی، خوراکی و در موارد شدید، جراحی برای برداشتن بخشی از ناخن آسیب دیده باشد. ...

تاریخ انتشار : 1403-07-12

اونیکولیز یا جدا شدن ناخن از بستر؛ علل ، علائم و درماناونیکولیز یا جدا شدن ناخن از بستر؛ علل ، علائم و درمان

اونیکولیز به معنای جدا شدن ناخن از بستر خود، یکی از مشکلات شایع ناخن ها است که در اثر ضربه، عفونت‌های قارچی و بیماری‌های پوستی رخ می دهد. ...

تاریخ انتشار : 1403-07-09