آدرس مطب دکتر شاهین گوهر تلفن مطب دکتر آناهیتا شاهین گوهر
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / لیزر فرکشنال co2 / لیزر فرکشنال co2 چیست و چه کاربردهایی دارد ؟

لیزر فرکشنال co2 چیست و چه کاربردهایی دارد ؟

بسیاری از افراد به سلامت پوست خود اهمیت می دهند و به دنبال روش هایی هستند که بتوانند جوانی و شادابی پوست خود را احیا کنند. خوشبختانه انواعی از روش های جوانسازی پوست در دسترس هستند. لیزر فرکشنال co2 یکی از روشهای جوانسازی پوست است. در این روش درمانی برای جوانسازی پوست از اشعه‌ لیزر فرکشنال CO2 برای رساندن گرمای کنترل شده به نقطه‌ مورد نظر در پوست استفاده می‌ شود. اشعه‌ لیزر با عمق و عرض دقیق به پوست تابانده شده و شدت آن نیز به‌ طور دقیق محاسبه می‌ شود. نحوه‌ عمل لیزر بدین‌ صورت است که با هر بار تابانده شدن ستونی از بافت را سوزانده می شود. آسیب دیدن این مناطق بر روی پوست، سبب فعال شدن روند خود ترمیمی پوست شده که هدایت آن بر عهده‌ فیبروبلاست‌ ها بوده و منجر به تولید رشته‌ های کلاژن و الاستین جدید و سامان‌ دهی به رشته‌ های موجود می‌ شود. کلاژن تازه تولید شده و رشته‌ های تغییر شکل یافته باعث جوانسازی پوست می‌ شوند.

آنچه در این مطلب میخوانید

کاربردهای لیزر فرکشنال co2

لیزر فرکشنال CO2 یکی از تکنولوژی‌های پیشرفته در حوزه جوانسازی و درمان پوست است. این تکنولوژی با استفاده از لیزر با قدرت بالا و به صورت فرکشنال، قادر است بهبود کیفیت پوست را به صورت مؤثری ارائه دهد. در ادامه به برخی از کاربردهای لیزر فرکشنال CO2 درمانی می‌پردازیم :

جوانسازی پوست

یکی از کاربردهای اصلی لیزر فرکشنال CO2، جوانسازی پوست است. این لیزر با تحریک و ترمیم لایه‌های عمقی پوست، بهبود خطوط ریز و چین و چروک‌های صورت را فراهم می‌کند. همچنین با ایجاد ترمیم و تولید کلاژن در پوست، باعث بهبود ظاهر و لطافت پوست می‌شود.

کاهش لک‌ های پوستی

این روش با حذف لایه‌های بالایی پوست و تحریک تولید ملانین در لایه‌های پایین تر، می‌تواند لک‌های پوستی را کاهش داده و رنگ پوست را بهبود بخشد.

درمان زخم ها و جوش های آکنه

لیزر فرکشنال CO2 می‌تواند در درمان زخم‌ها و جوش‌های آکنه مؤثر باشد. با تحریک و ترمیم لایه‌های پوستی، این لیزر می‌تواند فرآیند بهبودی زخم‌ها و جوش‌ها را تسریع کند و علائم التهاب را کاهش دهد.

درمان تیرگی‌های پوستی

لیزر فرکشنال CO2 می‌تواند در درمان نقاط قرمز و تیرگی‌های پوستی مؤثر باشد. با تحریک و ترمیم لایه‌های پوست، این لیزر می‌تواند بهبود رنگ پوست و کاهش نقاط قرمز و تیرگی‌ها را ایجاد کند.

درمان جای جوش

لیزر فرکشنال CO2 می‌تواند در درمان جای جوش‌ها مؤثر باشد. با تحریک و ترمیم لایه‌های پوستی، این لیزر می‌تواند باعث کمرنگ شدن جای جوش‌ها شود.

لیزر فرکشنال co2

نحوه عملکرد لیزر co2

لیزر CO2 فراکشنال (CO2 Fractional Laser) یک فناوری پوستی است که برای بهبود و درمان مشکلات پوستی مختلف استفاده می‌شود. این نوع لیزر برای جوانسازی پوست از گاز دی اکسید کربن (CO2) استفاده می‌کند و به صورت فراکشنال عمل می‌کند، به این معنی که نور لیزر به شکل نقاط کوچک (فراکسل) روی پوست تابیده می‌شود. عملکرد لیزر CO2 فراکشنال بر پوست به این صورت است که با تابش نور لیزر، لایه‌های بالایی پوست بطور کنترل شده تخریب و برداشته می‌شوند، در حالی که لایه‌های زیرین پوست سالم باقی می‌مانند. این لیزر به صورت متقارن و قطعه به قطعه روی پوست اعمال می‌شود و به طور انتخابی لایه‌های پوست را تحریک و ترمیم می‌کند. این فرآیند بهبود فرایندهای طبیعی جوانسازی پوست را تحریک می‌کند. در ابتدا پزشک متخصص از کرم های بی حسی موضعی بر روی پوست صورت به منظور کاهش درد در زمان انجام لیزر استفاده می نماید، سپس شروع به کار با لیزر می نماید. در طی این عملیات پوست ملتهب می شود، این التهاب و بر افروختگی ممکن است یک الی دو روز بر روی پوست باقی بماند و سپس پوست اندازی این نواحی ملتهب و سوخته شروع می شود که پس از یک هفته پوستی شفاف را می توان مشاهده کرد. در طول این مدت پزشک متخصص برای تسریع دوران نقاهت، کرمهای ترمیم کنده پوست و همچنین در صورت لزوم آنتی بوتیک برای بیمار تجویز می نماید.

قبل از اجرای لیزر co2 فرکشنال حتماً این موارد را درنظر داشته باشید:

مراقبتهای پس از لیزر co2

تفاوت آر اف فرکشنال و لیزر co2

لیزر فرکشنال co2 چند جلسه است؟

این دستگاه لیزر، قابل تنظیم بر اساس خواست و نیاز افراد است. درمان می تواند عمقی تر و با بهبودی بیشتر در زمانی طولانی تر بوده و می تواند کوتاه تر و در یک فاصله زمانی کمتر اتفاق بیافتد. جلسات درمانی بسته به مشکل پوستی بین 3 تا 5 جلسه می باشد که به صورت ماهیانه تکرار می گردد.

ماندگاری نتایج و اثرات لیزر فرکشنال co2

ماندگاری نتایج حاصل شده به نحوه‌ مراقبتهای لیزر co2 بستگی دارد، همچنین قرار گیری پوست‎ در برابر نور خورشید و همچنین عوامل ژنتیکی و روند سالخوردگی هم اهمیت دارند. با مراقبت های لیزر co2 به صورت مناسب از پوست، نتایج این روش درمانی حتی می‌تواند 2 تا 3 سال ماندگار باشد.

عوارض ناشی از لیزر co2

نتایج مطالعات و بررسی‌ها نشان داده که عوارض لیزر فرکشنال محدود است و معمولاً بین 2 تا 4 هفته از بین می‌رود. این عوارض خفیف شامل موارد زیر است:

هزینه هر جلسه لیزر فرکشنال co2

فاکتورهایی که در تعیین هزینه رفع اسکار پوستی با لیزر CO2 فرکشنال دخیل هستند عبارتند از:


آدرس : اصفهان ، خانه اصفهان ، خیابان سپاه ، نبش کوچه سپاه ، مجتمع پارمیدا 8 ، طبقه اول
تلفن : 34416545

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

علل و علائم پسوریازیس ناخن؛ روشهای مراقبت و درمانعلل و علائم پسوریازیس ناخن؛ روشهای مراقبت و درمان

پسوریازیس ناخن یکی از بیماریهای التهابی شایع است که منجر به تغییر شکل، رنگ و شکنندگی ناخن ها، ایجاد فرورفتگی روی ناخن و جدا شدن ناخن می شود. ...

تاریخ انتشار : 1403-07-14

قارچ ناخن چیست؛ علل و نحوه درمان عفونت قارچی ناخنقارچ ناخن چیست؛ علل و نحوه درمان عفونت قارچی ناخن

درمان عفونت قارچی ناخن ممکن است شامل داروهای ضد قارچ موضعی، خوراکی و در موارد شدید، جراحی برای برداشتن بخشی از ناخن آسیب دیده باشد. ...

تاریخ انتشار : 1403-07-12

اونیکولیز یا جدا شدن ناخن از بستر؛ علل ، علائم و درماناونیکولیز یا جدا شدن ناخن از بستر؛ علل ، علائم و درمان

اونیکولیز به معنای جدا شدن ناخن از بستر خود، یکی از مشکلات شایع ناخن ها است که در اثر ضربه، عفونت‌های قارچی و بیماری‌های پوستی رخ می دهد. ...

تاریخ انتشار : 1403-07-09