آدرس مطب دکتر شاهین گوهر تلفن مطب دکتر آناهیتا شاهین گوهر
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / لیزر پوست / لیزر درمانی برای جوانسازی و رفع مشکلات پوست

لیزر درمانی برای جوانسازی و رفع مشکلات پوست

اقدامات بسیاری در علم پزشکی وجود دارد که به جوانسازی پوست و همچنین درمان مشکلات آنها کمک می‌ کنند. با توجه به پیشرفت چشمگیری که دانش پزشکی در عصر حاضر دارد، روش‌های بسیاری به دنیا معرفی شده است. درمانهای پوستی با لیزر که با نام لیزر درمانی یا لیزر تراپی پوست نیز شناخته می‌ شوند، به عنوان یکی از محبوب‌ ترین روش‌های زیبایی در سال‌ های اخیر مطرح شده‌ اند. لیزرها پرتوهای شدید و منظم نور هستند که از نظر میزان شدت تنوع دارند. بسته به نیاز و فرکانس پرتو لیزر، لیزر می‌تواند از پوست عبور کند، رگ‌های خونی را ترمیم، به‌آرامی بافت پوست را خشک و جدا ‌کند یا بر روی لایه‌های عمیق‌تر پوست کار کند تا فعالیت‌های کلاژن را تحریک کند. در این روش از فناوری نور متمرکز برای کمک به بهبود بافت، رنگ و ظاهر پوست استفاده می شود. لیزر راه را برای درمان های غیرجراحی برای مقابله با مشکلات مختلف پوست مانند رنگدانه، چین و چروک، اسکار و آکنه و غیره هموار کرده است.

آنچه در این مطلب میخوانید

کاربردهای لیزر پوست

به طور خلاصه کاربردهای لیزر در پوست را به شکل زیر می توان دسته بندی کرد:

لیزر درمانی برای جوانسازی و رفع مشکلات پوست

انواع لیزرهای پوستی

برای داشتن پوستی صاف و به ‌دور از مشکلات پوستی باید از دستگاه‌های لیزر پیشرفته و متناسب با عارضه پوستی استفاده کرد. بهترین دستگاه‌های لیزر برای درمان در زیر آمده است:

لیزر الکساندرایت

لیزر الکس بیشترین کاربرد را در رفع موهای زائد بدن دارد. کاربرد های لیزر با دستگاه الکساندرایت شامل درمان و رفع طیف گسترده‌ای از ضایعات و مشکلات پوستی مانند ضایعات ناشی از پیگمانته و عروق نیز است.

لیزر دی‌ اکسید کربن

یکی از انواع قدیمی لیزر، لیزر دی‌ اکسید کربن است. این دستگاه برای لایه‌برداری عمقی پوست، از بین ‌بردن جای زخم و آکنه، کاهش منافذ باز پوست و برای درمان انواع زگیل‌های تناسلی استفاده می‌شود.

لیزر اربیوم

این دستگاه لیزر با لایه‌ برداری‌های سطحی پوست در جوانسازی و همچنین رفع چین و چروک‌های سطحی پوست نقش مؤثری دارد. از این لیزر جهت تحریک فرایندهای طبیعی بازسازی و احیای پوست استفاده می‌شود.

لیزر PDL

از کاربردهای لیزر پی دی ال می‌توان به درمان ضایعات عروقی، ماه‌گرفتگی‌ها و خال‌ها و همچنین اسکارها اشاره کرد.

لیزر ND-YAG

درمان و ازبین‌بردن تغییرات رنگی پوست، واریس‌ها یا رگ‌های زیر پوستی، لک‌های پوستی و همچنین پاک‌کردن خال‌کوبی از انواع کاربرد لیزر ان دی یاگ است.

لیزر Q-Switch

یکی از کاربردهای لیزر کیوسوئیچ درمان لک صورت است و از آن در درمان کک‌ومک‌های صورت و بدن، برداشتن خال و پاک‌ کردن خال‌ کوبی نیز استفاده می‌ شود.

مطلب پیشنهادی : بهترین دستگاه لیزر پوست و مو

نحوه درمان با لیزر جوانسازی پوست

لیزر جوانسازی پوست معمولاً با بی حس موضعی و به صورت سرپایی انجام می شود. در روش لیزر درمانی، پزشک پرتوهای نور را به صورت ضربانی و نامنظم به سطح پوست می تاباند، این پرتوهای نور به نحو دقیق زنجیرهای مولکولی پوست آسیب دیده را به صورت لایه لایه برمیدارد و این کار را تا زمانی ادامه می دهد که ظاهر یکنواخت، نرم و صاف تری از پوست به دست بیاید.

مراقبتهای پس از لیزر پوست

بیشتر مراقبت‌های پس از درمان باید با نظر پزشک صورت گیرد. از رایج‌ ترین اقدامات می‌توان به شستشوی محل درمان با استفاده از سرکه یا آب نمک اشاره کرد. همچنین استفاده از ضد‌ آفتاب‌ها و مرطوب‌ کننده توسط اکثر پزشکان توصیه می‌شود. نوشیدن آب، کاهش مصرف سیگار و سایر دخانیات، عدم استفاده از داروهای ملتهب‌ کننده و قرار نگرفتن در معرض نور خورشید یا تغییرات دمایی از جمله دیگر اموری است که برای مراقبت از پوست، پس از تابش لیزر باید انجام شود. ممکن است پزشک معالج مراقبت‌های بیشتری را نیز تجویز کند که باید جدی گرفته شود.

نواحی لیزر پوست صورت و بدن

اثرات لیزر درمانی پوست

جوانسازی پوست صورت با لیزر از روش‌هایی بسیار اثر بخش برای از بین بردن چین و چروک‌های و لیفت پوست صورت به شمار می‌رود. در زمان انجام لیزر، پرتوهای لیزر با برخورد به پوست به لایه‌های زیرین پوست نفوذ می‌کند. این پرتوها سلول‌ها را مجبور به کلاژن سازی می‌نماید. افزایش ساخت کلاژن در پوست باعث می‌شود لایه‌های پیر و شل از بین رفته و به اصطلاح می‌میرند. لایه‌های پوست تازه ساخته شده طبیعتا شاداب‌ تر است و حالت ارتجاعی بیشتری دارد.

تعداد جلسات لیزر پوست

تعداد جلسات لازم برای هر فرد معمولاً پس از معاینه پزشک و با توجه به میزان و نوع ناهنجاری‌ها، سن فرد، نوع پوست و غیره معین می‌شود. برخی از روشها مانند لاغری موضعی با لیپولیزر نیاز به چندین جلسه درمانی داشته باشند.

ماندگاری نتایج لیزر جوانسازی پوست

آثار روش‌ ذکر شده بسته به نوع دستگاه، تبحر پزشک متخصص، میزان ناراحتی‌های پوستی، نواحی درمان و ... ممکن است مدت زمان ماندگاری متفاوتی داشته باشد. معمولاً لیزر جوانسازی پوست می‌تواند برای یک تا سه سال تأثیراتش را روی پوست حفظ کند.

عوارض لیزر پوست

هزینه جوانسازی پوست با لیزر

هزینه جوانسازی پوست با لیزر مانند سایر روش‌های درمانی به عوامل مختلفی بستگی دارد. میزان مشکلات و ناهنجاری پوستی، یکی از مهمترین عوامل مؤثر بر هزینه جوانسازی پوست با لیزر است؛ چرا که هر چقدر پوست آسیب‌های بیشتری دیده باشد، به جلسات متعدد و وقت و انرژی بیشتری برای درمان احتیاج دارد. علاوه بر این، ناحیه تحت درمان و میزان حساسیت آن تأثیر زیادی روی هزینه جوانسازی پوست با لیزر دارد. کلینیک انتخابی و میزان دستمزد پزشک از دیگر مسائل مهمی است که علاوه بر هزینه، معمولاً روی کیفیت درمان هم تأثیر چشمگیری دارد.


آدرس : اصفهان ، خانه اصفهان ، خیابان سپاه ، نبش کوچه سپاه ، مجتمع پارمیدا 8 ، طبقه اول
تلفن : 34416545درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

فواید و اثرات مزوتراپی در رفع لک و کک مک های پوست صورتفواید و اثرات مزوتراپی در رفع لک و کک مک های پوست صورت

مزوتراپی ضد لک یکی از روشهای پیشرفته و موثر درمان لک و کک مک های پوست صورت است که با تزریق کوکتل های مغذی به لایه‌های میانی پوست انجام می شود. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-13

مزوتراپی چربی سوز برای رفع غبغب و افتادگی پوست گردنمزوتراپی چربی سوز برای رفع غبغب و افتادگی پوست گردن

مزوتراپی چربی سوز بهترین روش رفع غبغب و افتادگی پوست گردن بدون نیاز به جراحی است. این روش به طور کلی باعث جوانسازی و لیفت گردن می شود. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-10

فرم دهی، زیبایی و افزایش حجم لب ها با تزریق ژل لبفرم دهی، زیبایی و افزایش حجم لب ها با تزریق ژل لب

تزریق مدلهای مختلف ژل لب برای فرم دهی، زیبایی و افزایش حجم لب ها با برندهای مرغوب ژل و فیلر لب باعث افزایش ماندگاری نتایج و اثرات آن خواهد شد. ...

تاریخ انتشار : 1403-06-05