لکه های بارداری

ملاسما (لکه های بارداری) چیست و چگونه می توان ان را درمان کرد؟

ملاسما نوعی تیرگی پوست است که به شکل لکه های قهوه ای یا برنزروشن به صورت نامنظم واغلب قرینه در نواحی در معرض نور بروز می کند.

شایعترین محل های گرفتاری روی گونه ها پیشانی لب فوقانی چانه و بینی هستند. این مشکل بیشتردر خانم ها بروز می کند.(90%)

علت دقیق بروز این لکه ها معلوم نیست ولی عوامل متعددی رادر ایجاد این لکه ها دخیل می دانند مانند فاکتورهای ارثی- مصرف قرص های ضدبارداری-حاملگی-

تغییرات هورمونی- تماس زیاد با نور خورشید مصرف برخی داروها ی ضد تشنج و اعصاب بیماری های غده تیرو یید استفاده از برخی مواد ارایشی و ...

ملاسما ممکن است سطحی عمقی یا مختلط باشند که تشخیص ان به کمک لامپ وود توسط پزشک صورت می گیرد. پاسخ به درمان در ملاسماهای سطحی بهتر است.

درمان ملاسما عمدتا داروئی است وشامل ترکیبات مختلف لایه بردار وضدلک است که توسط پزشک متخصص در غلظت مناسب برای پوست هرفرد تجویز میشود.

انجام میکرودرم ابریشن در جلسات متعدد به همراه دارو کمک زیادی به پاک شدن ملاسما می کند.

سایر درمان ها غیراز دارو شامل پیلینگ شیمیایی بخصوص در افراد با پوست روشن ممکن است کمک زیادی به درمان نماید.

مفیدبودن لیزر دردرمان ملاسما ثابت نشده ولی برخی لیزرها با موفقیت دردرمان ملاسما به کار رفته اند .

مزوبوتاکس و کاربردهای آناستریا یا ترک پوستیمقالاتچی باعث میشه جوش ایجاد یابهداشت آرایشبیوگرافینخ های لیفت چگونه عمل می بیوگرافیصفحه اصلیچرا گاهی اثر بوتاکس زود ابا ترکهای پوستی چه کنیمسوالات پزشکیهیرسوتیسم یا موی زائد در با غبغب بزرگمان چه کنیم ؟پیامهای کاربرانژل دایمی بهتره یا ژل های جوانسازی پوست اطراف چشمسایتهای دیگرکهیر پوستی به چه علت رخ مجوانسازی دست با تزریق فیکاشت مو بدون برش جراحیخدمات قابل ارائه در مطبگلوتاتیون، روشن کننده پودانستنیهای کاشت ابروپیلینگ های شیمیایی پوستدانستنیهای زگیل تناسلی وپروفایلو تکنیک نوین لیفتدرماتیت آتوپیک،اکزمای شآنچه باید درباره واکسن زروشن کردن پوست با مونو بنآیا برنزه کردن پوست با سوراهنمای ثبت سوالات پزشکیPRP در پزشکی زیباییآیا تاتو ایمن است؟سفیدشدن موها،علل و درمانلک و تیرگی پشت،( ماکولار آدرس مطبسالک پوستی یا لشمانیوزلبیاپلاستی در چه افرادی اندولیفت تازه ترین روش لعلل و درمان تیرگی زیر بغل