مطب شهرضا دكترشاهين گهر

لکه های بارداری

ملاسما (لکه های بارداری) چیست و چگونه می توان ان را درمان کرد؟

ملاسما نوعی تیرگی پوست است که به شکل لکه های قهوه ای یا برنزروشن به صورت نامنظم واغلب قرینه در نواحی در معرض نور بروز می کند.

شایعترین محل های گرفتاری روی گونه ها پیشانی لب فوقانی چانه و بینی هستند. این مشکل بیشتردر خانم ها بروز می کند.(90%)

علت دقیق بروز این لکه ها معلوم نیست ولی عوامل متعددی رادر ایجاد این لکه ها دخیل می دانند مانند فاکتورهای ارثی- مصرف قرص های ضدبارداری-حاملگی-

تغییرات هورمونی- تماس زیاد با نور خورشید مصرف برخی داروها ی ضد تشنج و اعصاب بیماری های غده تیرو یید استفاده از برخی مواد ارایشی و ...

ملاسما ممکن است سطحی عمقی یا مختلط باشند که تشخیص ان به کمک لامپ وود توسط پزشک صورت می گیرد. پاسخ به درمان در ملاسماهای سطحی بهتر است.

درمان ملاسما عمدتا داروئی است وشامل ترکیبات مختلف لایه بردار وضدلک است که توسط پزشک متخصص در غلظت مناسب برای پوست هرفرد تجویز میشود.

انجام میکرودرم ابریشن در جلسات متعدد به همراه دارو کمک زیادی به پاک شدن ملاسما می کند.

سایر درمان ها غیراز دارو شامل پیلینگ شیمیایی بخصوص در افراد با پوست روشن ممکن است کمک زیادی به درمان نماید.

مفیدبودن لیزر دردرمان ملاسما ثابت نشده ولی برخی لیزرها با موفقیت دردرمان ملاسما به کار رفته اند .

لک و تیرگی پشت،( ماکولار بیوگرافیسوالات پزشکیلبیاپلاستی در چه افرادی با ترکهای پوستی چه کنیمپیامهای کاربرانمزوبوتاکس و کاربردهای آنبا غبغب بزرگمان چه کنیم ؟سایتهای دیگرنخ های لیفت چگونه عمل می جوانسازی پوست اطراف چشمچرا گاهی اثر بوتاکس زود اخدمات قابل ارائه در مطبهیرسوتیسم یا موی زائد در دانستنیهای کاشت ابروکهیر پوستی به چه علت رخ مدانستنیهای زگیل تناسلی وکاشت مو بدون برش جراحیدرماتیت آتوپیک،اکزمای شگلوتاتیون، روشن کننده پوروشن کردن پوست با مونو بنپیلینگ های شیمیایی پوستراهنمای ثبت سوالات پزشکیپروفایلو تکنیک نوین لیفتسفیدشدن موها،علل و درمانآیا برنزه کردن پوست با سوسالک پوستی یا لشمانیوزآیا تاتو ایمن است؟علل و درمان تیرگی زیر بغلآدرس مطبمقالاتاندولیفت تازه ترین روش لبیوگرافیPRP در پزشکی زیباییاستریا یا ترک پوستیصفحه اصلی