مطب شهرضا دكترشاهين گهر

( HPV ) ویروس زگیل تناسلی یا

زگیل تناسلی:
ویروس HPV یا همان زگیل تناسلی عامل شایعترین عفونت منتقل از راه جنسی است که در مخاطات نواحی تناسلی و اطراف مقعد ایجاد بیماری می کند.HPV تیپ های مختلفی دارد شایعترین نوع زگیل تناسلی توسط انواع HPV 6,11 ایجاد میشود که غیر سرطانزا هستند،یعنی عامل ایجاد سرطان های گردن رحم نیستند.

ولی تعداد کمی در اثر HPV 16,18 ایجاد می شوند که باعث ایجاد سرطان در گردن رحم می شوند.معمولا فاصله زمانی نهفته از موقع تماس با ویروس تا ایجاد ضایعه بین 4 هفته تا 6 ماه است.ضایعات به شکل دانه های سفید تا قهوه ای رنگی هستند که خیلی سریع بزرگ ومنتشر میشوند.

همواره در کسی که مبتلا به زگیل تناسلی است باید بررسی از نظر سایرعفونت های منتقله از راه جنسی هم صورت پذیرد وهمچنین شریک جنسی فرد نیز باید مورد بررسی قرار گیرد.

درمان:
اگر بیماری به درمان مقاوم باشد باید تایپ HPV مشخص شود.یک روش درمان استفاده از محلول پودوفیلین با غلظت 20% است که باید در هفته 1-2 بار و توسط پزشک در موضع مورد استفاده قرار گیرد.استفاده از این ترکیب در مخاطات داخلی و نیز در افراد باردار ممنوع است.

به جای آن TCA میتواند در حاملگی توسط پزشک مصرف شود.روش دیگر درمان، فریز یا کرایوتراپی است که توسط پزشک و با نیتروژن مایع انجام می شود وممکن است تا چند جلسه لازم باشد.نهایتا استفاده از روش های تخریبی مانند کوتر یا کورت و یا لیزر هم در رفع ضایعات استفاده می شوند.

واکسیناسیون بر علیه ویروس HPV در آمریکا در کلیه کودکان در ابتدای بلوغ انجام می شود ودرمورد بالغین تا 24 ساله هم که به عفونت مبتلا نشده اند انجام می گیرد.

ولی در افرادی که سن بالاتر دارند یا به عفونت مبتلا شده اند تزریق نمی شود.واکسن برعلیه 4 سروتایپ و اصل سرطانزای HPV فرد را واکسینه می کند ودر 3 دوز با فاصله 1 ماه بین 2 دوز اول و سپس 3 ماه انجام می شود.واکسیناسیون در کسی که به عفونت مبتلا شده کمکی به رفع بیماری نمی کند.

سفیدشدن موها،علل و درمانآیا تاتو ایمن است؟سالک پوستی یا لشمانیوزPRP در پزشکی زیباییآدرس مطبعلل و درمان تیرگی زیر بغللک و تیرگی پشت،( ماکولار اندولیفت تازه ترین روش لمقالاتلبیاپلاستی در چه افرادی استریا یا ترک پوستیبیوگرافیمزوبوتاکس و کاربردهای آنبهداشت آرایشصفحه اصلیچی باعث میشه جوش ایجاد یابیوگرافیسوالات پزشکینخ های لیفت چگونه عمل می با ترکهای پوستی چه کنیمپیامهای کاربرانچرا گاهی اثر بوتاکس زود ابا غبغب بزرگمان چه کنیم ؟سایتهای دیگرهیرسوتیسم یا موی زائد در جوانسازی پوست اطراف چشمکهیر پوستی به چه علت رخ مجوانسازی دست با تزریق فیکاشت مو بدون برش جراحیخدمات قابل ارائه در مطبگلوتاتیون، روشن کننده پودانستنیهای کاشت ابروپیلینگ های شیمیایی پوستدانستنیهای زگیل تناسلی وپروفایلو تکنیک نوین لیفتدرماتیت آتوپیک،اکزمای شآنچه باید درباره واکسن زروشن کردن پوست با مونو بنآیا برنزه کردن پوست با سوراهنمای ثبت سوالات پزشکی