آدرس مطب دکتر شاهین گوهر تلفن مطب دکتر آناهیتا شاهین گوهر
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق بوتاکس / درمان سردردهای میگرنی با تزریق بوتاکس

درمان سردردهای میگرنی با تزریق بوتاکس

میگرن جزء سر دردهای مزمن و مکرر است که عموماً یک طرف سر و گاهی دو طرف سر را در بر می گیرد. میگرن سردردی شدید و اذیت کننده است و بر اثر تغییرات فیزیولوژی در مغز ایجاد می شود. این سر دردها معمولا از سنین کودکی آغاز و با فرد باقی می ماند. این بیماری قادر است ابعاد مختلف زندگی انسان را تحت تاثیر قرار دهد و اختلالات جدی در زندگی شخصی و اجتماعی فرد ایجاد کند، به همین دلیل درمان میگرن بسیار مهم است. درمان میگرن با تزریق بوتاکس روشی است که توسط پزشکان برای کاهش شدت و فراوانی حملات میگرنی و سردردهای تنشی مزمن استفاده می شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

بوتاکس میگرنی چیست؟

یک نوع درمان پیشرفته ولی ساده است که برای کاهش سر دردهای میگرنی استفاده می‌شود. بوتاکس با کاهش فعالیت عضلات و تقلیل انقباض آنها می تواند به کاهش سر دردهای تنشی کمک کند. این روش معمولاً برای افرادی که به داروهای دیگر برای درمان میگرن پاسخ نمی دهند، تجویز می شود.

بوتاکس میگرن کجا تزریق میشود ؟

نقاط مورد نظر برای تزریق بوتاکس میگرن بر اساس الگوی سردردها، شدت آنها و تشخیص پزشک متفاوت است. به‌ صورت معمول تزریق‌ ها در بالای چشم، پیشانی، شقیقه، پشت سر، بالای گردن و عضله ذوزنقه ای انجام می‌ شود.

نحوه تزریق بوتاکس برای درمان میگرن

بیمار دراز می‌ کشد یا می نشیند. پروتکل دقیقی وجود دارد که پزشک آن را دنبال می کند و در آن حجم مشخصی از تزریقات انجام می‌ شود. تزریقات معمولا به نواحی هدف که دردناک‌ ترین نواحی هستند و کاملاً بی‌ خطر انجام می‌ شود.

مراقبتهای پس از درمان

درما سر درد های میگرنی با تزریق بوتاکس

تعداد جلسات بوتاکس درمانی میگرن

این روش درمانی معمولاً هر 12 هفته یک بار انجام می شود؛ اما ممکن است برای برخی از بیماران، نیاز به تزریق مکرر در بازه زمانی کمتر و یا با فواصل زمانی بیشتر باشد. تعداد جلسات تزریق بوتاکس برای درمان سردردهای میگرنی بر اساس پاسخ بیمار به درمان، شدت و تکرار سردرد و توصیه پزشک تعیین می شود.

بوتاکس میگرن برای چه افرادی مناسب است؟

زمان نتیجه دهی و اثرگذاری

تاثیر تزریق بوتاکس برای میگرن، بعد از 3 الی 4 روز مشخص می شود. به گونه ای که پس از 4 روز دیگر دردی در ناحیه سر و گردن تجربه نمی کنید. پس از 2 هفته نیز به پیک اصلی خود می رسد و اثر آن تا چندین ماه باقی می ماند. توصیه می شود که هر 3 ماه یک دوره درمانی برای کنترل حملات میگرنی انجام شود. مدت زمان ادامه مصرف آن نیز بستگی به نحوه واکنش شما به درمان دارد.

آیا بوتاکس میگرن درد دارد؟

هنگام تزریق، بیمار فقط سوزش مختصری حس می کند. سوزن هایی که به کمک آنها تزریق بوتاکس انجام می شود، بسیار ظریف هستند و غالباً منجر به بروز درد نمی شوند. حتی در برخی مواقع نیازی به بی حسی و کمپرس یخ هم نیست.

عوارض بوتاکس میگرن

هزینه تزریق بوتاکس برای میگرن

هزینه درمان میگرن با تزریق بوتاکس علاوه بر اینکه با توجه به اهداف درمانی می تواند تا حدودی متفاوت باشد، به تعداد واحد بوتاکس برای تزریق و همینطور شهرت و تجربه پزشک شما نیز بستگی دارد.


آدرس : اصفهان ، خانه اصفهان ، خیابان سپاه ، نبش کوچه سپاه ، مجتمع پارمیدا 8 ، طبقه اول
تلفن : 34416545

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

تزریق ژل گونه چیست عوارض و ماندگاری آنتزریق ژل گونه چیست عوارض و ماندگاری آن

تزریق ژل گونه برای فرم دهی به گونه و درمان افتادگی پوست بر اثر افزایش سن فاکتور مناسبی برای حجیم سازی پوست و زیبا سازی است . ...

تاریخ انتشار : 1403-02-02

تزریق بوتاکس دور چشم؛ هزینه، عوارض ، مزایا و مراقبت هاتزریق بوتاکس دور چشم؛ هزینه، عوارض ، مزایا و مراقبت ها

تزریق بوتاکس دور چشم از پر طرفدارترین روشها برای رفع چروک دور چشم است که باعث ریلکس شدن ماهیچه های اطراف چشم شده و خطوط اطراف چشم را از بین می برد. ...

تاریخ انتشار : 1403-01-24

میکرودرم ابریژن چیست کاربردها، عوارض و هزینهمیکرودرم ابریژن چیست کاربردها، عوارض و هزینه

میکرودرم ابریژن برداشت لایه‌ ی شاخی پوست را که شامل سلول‌ های مرده و آسیب دیده‌ است حذف کرده و باعث شفافیت و شادابی پوست می شود . ...

تاریخ انتشار : 1403-01-19