آدرس مطب دکتر شاهین گوهر تلفن مطب دکتر آناهیتا شاهین گوهر
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کانتورینگ و زاویه سازی / کانتورینگ صورت چیست و انواع روشهای کانتور کردن؟

کانتورینگ صورت چیست و انواع روشهای کانتور کردن؟

از جمله عوامل تأثیرگذار بر زیبایی چهره در افراد، فرم فک و زوایای صورت آنها است. این فرم فک در افراد مختلف باتوجه‌ به نوع ژنتیک فرد و نژاد آنها متفاوت بوده و متناسب با برخی عوامل اکتسابی مانند چاقی و افزایش سن دستخوش تغییر می‌ شود. با افزایش سن و شروع فرآیند پیری، تجمع چربی‌ های زیرجلدی و افتادگی پوست از یک‌ سو و کاهش تراکم استخوان از سوی دیگر، سبب می‌ شود تناسب اجزای صورت به‌ هم خورده و تغییر می‌ کند. روش آسان و در عین حال بسیار مؤثر برای دست‌ یابی به زیبایی و برطرف نمودن این نواقص، انجام کانتورینگ صورت است. زاویه سازی صورت یک فرایند برای شکل دهی و ایجاد زاویه در برخی نقاط صورت است. انجام عمل زاویه سازی صورت به شکل های گوناگون امکان پذیر است که به منظور لاغر کردن صورت ، کوچک کردن فک یا بزرگتر و برجسته شدن چانه و گونه استفاده می شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

کانتورینگ صورت چیست؟

کانتورینگ صورت روشی است که به منظور زیبا سازی یا بهبود ویژگی های صورت و جوانسازی ، تغییرات ظریف و مؤثری در صورت ایجاد می کند. تغییراتی که طی کانتورینگ صورت در بافت نرم صورت یا ساختار استخوانی ایجاد می شود باعث می شود طرح و مشخصات صورت بهبود یابد.

مزایای کانتورینگ صورت

تکنیک‌ های کانتورینگ صورت

روش‌ های مختلفی برای کانتورینگ صورت وجود دارد. از روش‌ های تهاجمی چون جراحی گرفته تا روش‌ های کم‌ تهاجمی مانند تزریق فیلر و بوتاکس. انتخاب هر کدام از این روش‌ ها با توجه به مزایا و معایبشان به عهده ی پزشک است.

زاویه دادن به صورت با روش جراحی

زاویه سازی فک با روش جراحی یا لیپوساکشن از تکنیک‌ های تهاجمی و گاهی حتی پرخطر به حساب می‌ آید که به همین دلیل نسبت به سایر شیوه‌ها با استقبال کمتری مواجه است. در روش جراحی به بیهوشی نیاز خواهد بود و امکان برش دادن قسمتی از ماهیچه یا استخوان فک و چانه وجود دارد. در این روش ممکن است برای ایجاد زاویه فک به جراحی چانه ، فک و حتی گونه نیاز باشد و جراح ایمپلنت‌ های مخصوصی در این قسمت‌ ها قرار می‌ دهد که بی‌ عارضه نخواهند بود. از این رو در مقایسه با سایر روش‌ های زاویه فک دارای دوره نقاهت و ریسک بیشتری می‌ باشد.

کانتورینگ صورت

فرم‌ دهی صورت با تزریق چربی

تزریق چربی یکی از روش‌ های زاویه فک است که در آن چربی های قسمت‌ های دیگر بدن را گرفته و آنها را به قسمت‌ های لازم برای فرم دهی صورت تزریق می‌ کنند. این کار با کمک بی‌ حسی موضعی انجام شده و به دلیل برداشتن چربی‌ ها از طریق لیپوساکشن ، به عنوان یکی از روش‌ های تهاجمی به حساب می‌آید.

کانتورینگ با تزریق فیلر و ژل

فیلرها موادی هستند که پر کننده‌ی پوست محسوب می‌شوند. ژل نیز یک نوع فیلر است. معمولاً فیلرها از مواد آبرسان ژل ‌مانندی چون هیالورونیک اسید تشکیل شده‌اند. پزشک آن را در محدوده‌هایی که نیاز به جوانسازی و حجیم‌ تر شدن دارند تزریق خواهد کرد. در این روش احتیاجی به بیهوشی نیست و دوران نقاهت خاصی نیز ندارد؛ ولی کانتور توسط ژل و فیلر مانند جراحی دائمی نیست. پوست صورت استریل شده و در ادامه، ناحیه فک به صورت موضعی بی‌ حس می‌شود. تزریق ژل از طریق سرنگ‌ های مخصوص و بسیار ظریف صورت می‌ گیرد.

کانتورینگ صورت با نخ لیفت

زاویه سازی صورت با نخ یکی از روش‌ های رایج و محبوبی است که سبب لیفت پوست صورت می‌شود. در این روش اول جای ورود و خروج نخ بر روی صورت مشخص شده، سپس با استفاده از سوزن‌ های مخصوص و نازک نخ‌ ها از قسمت مشخص شده وارد و از قسمت بعدی خارج می‌شوند. در این روش نخ‌ ها زیر پوست پنهان شده و هیچ زخم و یا عارضه‌ ای نخواهد داشت.

فرم‌ دهی صورت با استفاده از تزریق بوتاکس

بوتاکس که سم باکتری بوتولینوم است، به عنوان یک ماده ایمن از طرف سازمان جهانی غذا و دارو (FDA) مورد تأیید قرار گرفته است. تزریق بوتاکس به عضلات ماستر (یکی از عضلات صورت که در زاویه فک قرار دارد) یک روش تزریقی رایج در جوانسازی صورت است. تزریق نوروتوکسین باعث تضعیف عضلات ماستر شده و باعث فرم‌دهی و لاغر شدن قسمت پایین صورت می‌گردد. افرادی که صورت آنها به شکل گرد یا مربع است، از این روش درمانی برای داشتن چهره‌ ای باریک و جذاب استفاده می‌ کنند. ابتدا یک برند استاندارد انتخاب شده و بوتاکس به وسیله ی سوزن بسیار نازک و کوچک بدون احساس هیچگونه دردی تزریق می‌شود.

مراقبت‌ های قبل از کانتورینگ

مراقبت‌ ها و آمادگی‌ های قبل از کانتورینگ صورت به روش فرم‌ دهی بستگی دارد؛ اما معمولاً در روش‌ های تهاجمی و کم‌ تهاجمی، مراقبت‌ های زیر مشترک هستند:

مراقبت‌ های پس از کانتورینگ

ماندگاری کانتورینگ صورت

کانتورینگ صورت، به دو روش تهاجمی (روش‌ هایی که مستلزم جراحی هستند) و غیرتهاجمی (تزریق فیلر، تزریق ژل ، هایفوتراپی و…) انجام می‌ شود. بسته به روشی که برای کانتورینگ صورت استفاده می‌ شود ماندگاری آن نیز متفاوت است. در روش جراحی، اثر کانتور، دائمی است. گاهی نتایج تزریق‌ ها و کانتورینگ‌ های کم تهاجمی تا سال‌ ها ماندگار است ؛ اما بهتر است که هر سال یک ‌بار مورد بررسی قرار بگیرد.

افراد کاندیدای کانتورینگ صورت

چه افرادی نمی توانند کانتورینگ صورت انجام دهند ؟

میزان دردناکی کانتورینگ صورت

میزان دردناکی فرم ‌دهی صورت به روش انتخابی شما بستگی دارد. در روش جراحی چون جراحت زیاد است طبیعتاً دردناکی آن نیز بیشتر است ؛ اما روش‌ های کم‌ تهاجمی دیگر کانتور صورت درد چندانی ندارند. در تزریق فیلر، چربی یا بوتاکس از سرسوزن‌ هایی استفاده خواهد شد که ضخامت چندانی ندارند و تنها سوزش کمی احساس می‌ کنید. همان درد اندک هم با بی‌ حسی‌ های موضعی تعدیل خواهد شد.

عوارض کانتورینگ صورت

برخی از عوارض نادر کانتورینگ صورت عبارتند از:

هزینه‌ ی فرم‌ دهی صورت

هزینه‌ های لازم برای انجام فرم دهی صورت با توجه‌ به سطح مهارت پزشک ، منطقه سکونت ، نوع درمان ، نیاز بیمار و مواد مورد استفاده ، می‌ تواند متفاوت باشد.

خدمات قابل ارائه درمطب دكتر آناهيتا شاهين گهر علاوه بر کاشت مو و کاشت ابرو و درمان انواع بیماری های پوست ، مو و ناخن کلیه خدمات زیبایی و جوانسازی پوست از جمله تزریق بوتاکس ، تزریق فیلر و چربی ، اندولیفت و خدمات دیگر که طبق استانداردهای به روز دنیا می باشد قابل ارائه است .


آدرس : اصفهان ، خانه اصفهان ، خیابان سپاه ، نبش کوچه سپاه ، مجتمع پارمیدا 8 ، طبقه اول
تلفن : 34416545

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

مزوتراپی چیست؛ مزایا، عوارض و هزینهمزوتراپی چیست؛ مزایا، عوارض و هزینه

مزوتراپی یک تکنیک درمانی است که مشکلات پوست و مو را بدون درگیر کردن کل بدن ، به صورت موضعی درمان میکند. این روش در حوزه پوست ، مو و زیبایی کاربرد دار ...

تاریخ انتشار : 1403-02-13

کاشت مو با روش میکروفیت، روش ها، مزایا و هزینهکاشت مو با روش میکروفیت، روش ها، مزایا و هزینه

روش کاشت مو میکرو اف آی تی در واقع، ایده توسعه ‌یافته از روش کلاسیک‌ تر FIT است. روش کاشت مو FIT به‌ تنهایی یکی از بهترین روش‌ های کاشت مو است ...

تاریخ انتشار : 1403-02-06

نحوه تزریق فیلر برای کانتور گونه، مراقبتها، عوارض و هزینهنحوه تزریق فیلر برای کانتور گونه، مراقبتها، عوارض و هزینه

استفاده از فیلرهای پوستی یک عمل تزریقی محبوب است که برای افزایش حجم از دست رفته، کانتورینگ و قرینه سازی گونه مورد استفاده قرار می‌ گیرد. ...

تاریخ انتشار : 1403-02-02