آدرس مطب دکتر شاهین گوهر تلفن مطب دکتر آناهیتا شاهین گوهر
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق چربی / همه چیز در مورد تزریق چربی

همه چیز در مورد تزریق چربی

با گذشت زمان، عضلات صورت رو به تحلیل می‌روند و باعث افتادگی پوست می شوند. این عامل نیز سبب افزایش چین و چروکها و از بین رفتن شادابی صورت میگردد که از مهم‌ ترین آثار پیری است؛ اما خبر خوب اینکه روش‌ های متعددی برای جوان‌ سازی و زیبایی وجود دارد مانند تزریق چربی به صورت که یکی از محبوب‌ ترین روش‌ های پزشکی برای برگرداندن جوانی و نشاط به چهره محسوب می‌شود.

چربی یکی از انواع فیلرها است که بر خلاف ژل، از بدن خود فرد برداشته و پس از فرآیند آماده سازی، در جایی دیگر از صورت و بدن تزریق می‌گردد. مهمترین کاربرد تزریق چربی هم مانند فیلرهای دیگر، پرکردن، حجم دادن و فرم دهی به اندامها می‌باشد. این روش به دلیل اینکه بدون استفاده از ماده‌ خارجی صورت می‌گیرد؛ امکان ایجاد عوارضی مانند آلرژی را ندارد.

آنچه در این مطلب میخوانید

انواع روش های تزریق چربی

تزریق چربی با روش‌های مختلفی انجام می‌شود. انتخاب روش مناسب برای تزریق چربی نیاز به ارزیابی دقیق پزشک متخصص از ساختار بافت مد نظر، مقدار مورد نیاز چربی، وضعیت پوست و دیگر شرایط بیمار دارد. تزریق چربی با بیهوشی موضعی به این صورت است که محل برداشت چربی بی حس می گردد و چربی تصفیه‌ شده از مناطق مختلف بدن برداشت می شود و برای تزریق به صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش کم تهاجمی برای ترمیم و بازیابی حجم ازدست رفته صورت استفاده می‌شود. تزریق چربی با بیهوشی کامل نیز به این صورت است که بیمار به‌ طور کلی بیهوش می‌شود و پس از ایجاد جراحی کوچک، چربی تصفیه ‌شده به محل مورد نظر تزریق می‌شود. اگر برای تزریق چربی نیاز به برش باشد، هر برش کمتر از یک میلی متر زده می شود و در کوتاهترین زمان ممکن بهبود می یابد و جای هیچ گونه زخمی قابل مشاهده نخواهد بود. در ادامه دو تکنیک کاربردی در تزریق چربی را معرفی خواهیم نمود.

1- لیپوفیلینگ

در این روش، چربی از بخش‌ های مختلف بدن شما استخراج شده و پس از تصفیه شدن، به زیر پوست تزریق می‌شود. این تکنیک به عنوان یک روش کم تهاجمی و طبیعی برای افزایش حجم و فرم دهی صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

2- نانوفتینگ

این تکنیک مشابه تکنیک لیپوفیلینگ است، با این تفاوت که چربی تصفیه ‌شده به شکل نانوفتینگ به زیر پوست تزریق می‌شود. اما این روش به عنوان یک روش کم تهاجمی و مناسب برای ترمیم نقاط ناهموار و چروک های ریز صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای حجم دهی مناسب نیست.

تزریق چربی

کاربردها و نواحی تزریق چربی

مراحل و نحوه تزریق چربی چگونه است ؟

1- استخراج چربی

در این مرحله، پزشک چربی را از بخش‌ های دیگر بدن شما مانند شکم، پهلوها و ران‌ها استخراج می‌کند. برای برداشتن چربی معمولا از روش لیپوساکشن استفاده می‌شود.

2- سانتریفیوژ چربی

در این مرحله چربی سانتریفیوژ می‌شود و چربی و خون اضافی از آن خارج می‌شود. این کار سلول‌ های بنیادی و چربی را قبل از تزریق پاکسازی می‌ کند. سپس از سلولهای چربی و سلولهای بنیادی همراه آن، برای پر کردن فرورفتگی های صورت، صاف کردن چین و چروک‌ها و بازگرداندن حجم مناسب به ناحیه مورد نظر استفاده می‌شود.

3- تزریق چربی

پزشک در نهایت چربی تصفیه‌ شده را به نقاط مورد نظر پوست تزریق می کند. این تزریق با استفاده از سوزن‌ های ریز انجام می‌شود تا چربی در نقاط دقیق زیر پوست تزریق شود. پزشک با دقت و توجه به جزئیات آن را انجام می‌دهد تا نتایج طبیعی و همگن به دست آید.

4- ترمیم و بهبود

پس از انجام تزریق، ممکن است در نقاط تزریق شده تورم و کمی حساسیت داشته باشید. پزشک شما با راهنمایی‌ ها و توضیح مراقبتهای لازم پس از عمل به شما کمک می‌ کند تا هر چه سریع ‌تر بهبود پیدا کنید.

مزایای تزریق چربی

به طور کلی محدودیتی برای تزریق چربی در هیچ نقطه ای از بدن وجود ندارد، مگر اینکه متقاضی دچار بیماری یا شرایط خاص پزشکی باشد. تزریق چربی را می توان برای حجیم کردن لب ها، حجیم کردن گونه ها، رفع خطوط پا کلاغی دور چشم، رفع خط خنده، پشت پلک چشم، بزرگ کردن سینه ها، فرم دهی باسن، دست ها و … انجام داد.

کاندیدای مناسب تزریق چربی

کاندیدای نامناسب تزریق چربی

آیا تزریق چربی دردرناک است؟

این عمل با بی حسی موضعی یا بیهوشی انجام می‌شود. به همین علت هنگام تزریق، فرد متوجه دردی نخواهد شد. پس از اتمام مراحل، پزشک برای تسکین درد احتمالی داروهای مسکن و ضد التهاب را تجویز می ‌کند.

ماندگاری تزریق چربی

ماندگاری تزریق چربی به دو عامل بستگی دارد. اولین عاملی که نقش بسیار تعیین ‌کننده‌ در این خصوص دارد، مهارت پزشک در انجام عمل می‌باشد. اگر پزشک به خوبی مقدار مورد نیاز چربی برای تزریق را بداند و اینکه فرآیند تزریق را به خوبی انجام دهد، مطمئن باشید که میزان ماندگاری و اثرات تزریق چربی‌ بسیار بالا خواهد بود.
دومین عامل مؤثر خود افراد هستند. اگر افراد مراقبت‌ های لازم را به درستی انجام دهند میزان دوام و تأثیر چربی افزایش می یابد. همچنین، برای حفظ سلامت و ماندگاری نتایج عمل نباید ارتباط خود را با پزشک قطع کنید. بهتر است، هر چند ماه یکبار نزد پزشک رفته و نتایج توسط پزشک مجدد بررسی و ارزیابی شود.

آیا تزریق چربی به صورت با بیهوشی انجام می‌ شود؟

خیر، تزریق چربی در ناحیه صورت نیاز به بیهوشی کامل ندارد و تحت بی‌ حسی موضعی و یا با استفاده از داروی خواب آور و آرام بخش انجام می‌شود.

مراقبتهای پس از تزریق چربی

دوره نقاهت تزریق چربی

مدت زمان دوره نقاهت تزریق چربی به صورت حدوداً سه روز است که به تدریج تورم یا هر عارضه دیگری فروکش می‌کند. بیمار بعد از سپری کردن یک هفته به راحتی می‌تواند به زندگی عادی خود بازگردد. در صورتی که در طول این یک هفته به توصیه‌های پزشک به درستی عمل کند، مدت دوره نقاهت بسیار کمتر می‌شود.

نواحی برداشت چربی از بدن

عموما بهترین مناطق قسمت خارجی ران و باسن هستند. اما به طور کلی تقریبا از چربی زیر پوست در تمام نقاط بدن می توان بهره برد ولی نواحی پهلوها، ران ها، کنار زانو و زیر شکم معمولا چربی مقاوم تری دارد.

عوارض تزریق چربی

مانند انجام هر روش زیبایی و جوانسازی تزریق چربی نیز ممکن است عوارض داشته باشد که گزارش‌ های آن بسیار معدود بوده است. از جمله این عوارض می توان به خونریزی، عفونت، هماتوم، ایجاد اسکار زخم، واکنش آلرژیک و یا صدمه به بافت اصلی اشاره کرد.

هزینه تزریق چربی

به طور کلی نمی‌ توان یک قیمت ثابت برای تزریق چربی صورت تعیین کرد. عمل تزریق چربی به صورت می‌تواند وابسته به کلینیکی که در آن اقدام به انجام این عمل می‌نمایید هزینه های متفاوتی داشته باشد. حجم چربی مورد نیاز و ناحیه ای از صورت که می‌ خواهید عملیات تزریق را روی آن انجام دهید نیز در تعیین قیمت عمل تأثیر گذارند.


آدرس : اصفهان ، خانه اصفهان ، خیابان سپاه ، نبش کوچه سپاه ، مجتمع پارمیدا 8 ، طبقه اول
تلفن : 34416545

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

مزوتراپی چیست؛ مزایا، عوارض و هزینهمزوتراپی چیست؛ مزایا، عوارض و هزینه

مزوتراپی یک تکنیک درمانی است که مشکلات پوست و مو را بدون درگیر کردن کل بدن ، به صورت موضعی درمان میکند. این روش در حوزه پوست ، مو و زیبایی کاربرد دار ...

تاریخ انتشار : 1403-02-13

کاشت مو با روش میکروفیت، روش ها، مزایا و هزینهکاشت مو با روش میکروفیت، روش ها، مزایا و هزینه

روش کاشت مو میکرو اف آی تی در واقع، ایده توسعه ‌یافته از روش کلاسیک‌ تر FIT است. روش کاشت مو FIT به‌ تنهایی یکی از بهترین روش‌ های کاشت مو است ...

تاریخ انتشار : 1403-02-06

نحوه تزریق فیلر برای کانتور گونه، مراقبتها، عوارض و هزینهنحوه تزریق فیلر برای کانتور گونه، مراقبتها، عوارض و هزینه

استفاده از فیلرهای پوستی یک عمل تزریقی محبوب است که برای افزایش حجم از دست رفته، کانتورینگ و قرینه سازی گونه مورد استفاده قرار می‌ گیرد. ...

تاریخ انتشار : 1403-02-02